Úgy tűnik nem található semmi ezen a helyen. Talán próbáljunk meg egy keresést?
Úgy tűnik nem található semmi ezen a helyen. Talán próbáljunk meg egy keresést?
A SZUPERMODELLEK IS MAJRÉZHATNAK AZ MI MIATT
Gerd Willschütz: a DMIx alapítója, a ColorDigital GmbH vezérigazgatója
Az MI-alapú ajánlómotorok nagymértékben alakítják a divatipart: a szupermodelleket hamarosan mesterséges intelligencia által kreált karakterek válthatják le.
A ColorDigital GmbH digitális modelljei soha nem látott, fotorealisztikus minőséget kínálnak. Korábban egy 3D-s munkafolyamat sem volt képes megfelelni a marketingigényeknek és helyettesíteni az emberi modellek fényképeit. A DMIx 3D-Studió nemcsak egy összetett feladatot könnyít meg, hanem egy olyan automatizált folyamat alapjait is lefekteti, amely megfelelő tartalmakat készít az e-kereskedők számára. Hiperrealisztikus virtuális embereikkel az első olyan átfogó megoldást kínálják, amely egyesíti a digitális termékfejlesztést és a fogyasztó által vezérelt marketingigényeket.
A SZUPERMODELLEK IS MAJRÉZHATNAK AZ MI MIATT
Gerd Willschütz: a DMIx alapítója, a ColorDigital GmbH vezérigazgatója
Az MI-alapú ajánlómotorok nagymértékben alakítják a divatipart: a szupermodelleket hamarosan mesterséges intelligencia által kreált karakterek válthatják le.
A ColorDigital GmbH digitális modelljei soha nem látott, fotorealisztikus minőséget kínálnak. Korábban egy 3D-s munkafolyamat sem volt képes megfelelni a marketingigényeknek és helyettesíteni az emberi modellek fényképeit. A DMIx 3D-Studió nemcsak egy összetett feladatot könnyít meg, hanem egy olyan automatizált folyamat alapjait is lefekteti, amely megfelelő tartalmakat készít az e-kereskedők számára. Hiperrealisztikus virtuális embereikkel az első olyan átfogó megoldást kínálják, amely egyesíti a digitális termékfejlesztést és a fogyasztó által vezérelt marketingigényeket.
#NOGUTNOGLORY
Javier Quintero: a GUT Buenos Aires stratégiai igazgatója
A GUT kreatívipari gamechanger, technológia-vezérelt reklámvállalat, a digitális és kreatív innováció élvonalában dolgozik. A reklámügynökségi csoport 2023-ban a Cannes Lions-on „Az Év Független Ügynökségi Hálózata”, a buenos airesi irodájuk pedig „Az Év Ügynöksége” díjat nyerte el. Hitvallásuk szerint a hatékony kommunikáció legfontosabb összetevői az adat, a látvány és a technológia. Ezek kombinációival lehet az ügyfelek céljainak megfelelő merész és innovatív megoldásokat megtalálni, együttes használatukkal hozhatók létre igazán sikeres kampányok.
Egyik legismertebb alkotásuk a Stella Artois-nak készített kampány, melynek keretében műalkotásokat kutattak és vizsgáltak, hogy felleljék a márka termékeit. Olyan algoritmust fejlesztettek, amely a németalföldi festmények digitális archivumait vizsgálta, így ki tudták szűrni azokat az alkotásokat, melyek feltehetőleg Stella Artois terméket ábrázolnak.
#NOGUTNOGLORY
Javier Quintero: a GUT Buenos Aires stratégiai igazgatója
A GUT kreatívipari gamechanger, technológia-vezérelt reklámvállalat, a digitális és kreatív innováció élvonalában dolgozik. A reklámügynökségi csoport 2023-ban a Cannes Lions-on „Az Év Független Ügynökségi Hálózata”, a buenos airesi irodájuk pedig „Az Év Ügynöksége” díjat nyerte el. Hitvallásuk szerint a hatékony kommunikáció legfontosabb összetevői az adat, a látvány és a technológia. Ezek kombinációival lehet az ügyfelek céljainak megfelelő merész és innovatív megoldásokat megtalálni, együttes használatukkal hozhatók létre igazán sikeres kampányok.
Egyik legismertebb alkotásuk a Stella Artois-nak készített kampány, melynek keretében műalkotásokat kutattak és vizsgáltak, hogy felleljék a márka termékeit. Olyan algoritmust fejlesztettek, amely a németalföldi festmények digitális archivumait vizsgálta, így ki tudták szűrni azokat az alkotásokat, melyek feltehetőleg Stella Artois terméket ábrázolnak.
KRÍZISREZILIENCIA: A RUGALMAS ELŐREPATTOGÁS GYARAPÍT
Jim Brown: a Ground+AIR alapítója, mentális coach
Az üzleti életben mindenkit érnek kisebb-nagyobb stresszhelyzetek és traumák. Szinte folyamatosan problémamegoldó, túlélő működésben létezünk, ami állandó feszültséget okoz: átszervezések, nagy volumenű üzletek elvesztése, szorosabb időkeretek, nagyobb munkaterhelés.
A reziliens személyiség pedig ilyenkor sem omlik össze. Az alkalmazkodóképesség, azaz "előrepattogás" a kihívások egyszerű elviselésén túl gyarapít is és az egyik legfontosabb vezetői tulajdonság. A Ground+Air egyedülálló Flow keretrendszere lehetővé teszi az egyének és a csapatok számára, hogy felfedezzék, megértsék és elérjék a teljesítmény és a jólét optimális egyensúlyát életükben és munkájukban.
KRÍZISREZILIENCIA: A RUGALMAS ELŐREPATTOGÁS GYARAPÍT
Jim Brown: a Ground+AIR alapítója, mentális coach
Az üzleti életben mindenkit érnek kisebb-nagyobb stresszhelyzetek és traumák. Szinte folyamatosan problémamegoldó, túlélő működésben létezünk, ami állandó feszültséget okoz: átszervezések, nagy volumenű üzletek elvesztése, szorosabb időkeretek, nagyobb munkaterhelés.
A reziliens személyiség pedig ilyenkor sem omlik össze. Az alkalmazkodóképesség, azaz "előrepattogás" a kihívások egyszerű elviselésén túl gyarapít is és az egyik legfontosabb vezetői tulajdonság. A Ground+Air egyedülálló Flow keretrendszere lehetővé teszi az egyének és a csapatok számára, hogy felfedezzék, megértsék és elérjék a teljesítmény és a jólét optimális egyensúlyát életükben és munkájukban.
CSAK AKKOR MŰKÖDIK, HA MINDEN MŰKÖDIK
Clare Hutchinson: a VCCP London kreatív ügynökség vezető stratégája
A VCCP a design-központú gondolkodók alkotóműhelye. Fő profiljuk az élményalapú kommunikáció tervezés- és fejlesztés. A VCCP által fejlesztett kreatív platformok a márka belső értékeit helyezik a középpontba, s ezáltal hoznak létre egy design- és élményalapú kommunikációs modellt. Mindez hatalmas kompetitív előnyt nyújt a branding területén. Mottójuk: „Csak akkor működik, ha minden működik!” – éppen ezért nem csupán reklámozással foglalkoznak.
Ügyfeleik közé olyan ismert márkák tartoznak, mint: a Danone, a Diesel, a Gap, az IBM, a Lacoste, a Diageo, az AstraZeneca, a Renault, a Sephora, a Cadbury, a Müller, a Domino’s és az easyJet.
CSAK AKKOR MŰKÖDIK, HA MINDEN MŰKÖDIK
Clare Hutchinson: a VCCP London kreatív ügynökség vezető stratégája
A VCCP a design-központú gondolkodók alkotóműhelye. Fő profiljuk az élményalapú kommunikáció tervezés- és fejlesztés. A VCCP által fejlesztett kreatív platformok a márka belső értékeit helyezik a középpontba, s ezáltal hoznak létre egy design- és élményalapú kommunikációs modellt. Mindez hatalmas kompetitív előnyt nyújt a branding területén. Mottójuk: „Csak akkor működik, ha minden működik!” – éppen ezért nem csupán reklámozással foglalkoznak.
Ügyfeleik közé olyan ismert márkák tartoznak, mint: a Danone, a Diesel, a Gap, az IBM, a Lacoste, a Diageo, az AstraZeneca, a Renault, a Sephora, a Cadbury, a Müller, a Domino’s és az easyJet.
Az üzleti korszellem egyre nagyobb innovációs igényt, agilitást és vevőközpontúságot feltételez, amelyek eléréséhez a digitalizáción keresztül vezet az út. A járvány, a klímaváltozás és a világpolitika a korábbinál is jobban ráirányította a vállalatvezetők figyelmét az okos digitalizációra. Az a túlélőkészlet, amivel a vezetők korábban rendelkeztek, ma már nem működőképes.
Mivel az elmúlt években egyik krízisből a másikba estünk, a vállalatok rá lettek kényszerítve a folyamatos válságkezelésre. Azonban a jelenlegi helyzet teremtő káoszában lendületet kaphatnak azok a piaci szereplők, akik integrálják az új technológiákat és diszruptív üzleti logikájukkal képesek újraírni a játékszabályokat. A nagy kérdés, hogy ki tudja ebben a helyzetben megfelelően áthangolni a működését és a vállalati kultúráját…
Az üzleti korszellem egyre nagyobb innovációs igényt, agilitást és vevőközpontúságot feltételez, amelyek eléréséhez a digitalizáción keresztül vezet az út. A járvány, a klímaváltozás és a világpolitika a korábbinál is jobban ráirányította a vállalatvezetők figyelmét az okos digitalizációra. Az a túlélőkészlet, amivel a vezetők korábban rendelkeztek, ma már nem működőképes.
Mivel az elmúlt években egyik krízisből a másikba estünk, a vállalatok rá lettek kényszerítve a folyamatos válságkezelésre. Azonban a jelenlegi helyzet teremtő káoszában lendületet kaphatnak azok a piaci szereplők, akik integrálják az új technológiákat és diszruptív üzleti logikájukkal képesek újraírni a játékszabályokat. A nagy kérdés, hogy ki tudja ebben a helyzetben megfelelően áthangolni a működését és a vállalati kultúráját…
Az elmúlt év számos olyan fordulatot hozott gazdasági téren, amire nem számítottunk. Olyan fundamentális változások ezek, amelyek sújtják a teljes média- és reklámpiaci értékláncot, befolyásolják a médiapiaci szereplők üzleti modelljeit és a vásárlói döntéseket is. A „polikrízis”, azaz az egyidejűleg fellépő, egymással összefonódó válságok korszakába léptünk.
A cégek értelemszerűen keresik a folyamataik egyszerűsítésének és hatékonyságuk növelésének lehetőségét, mivel az alacsony termelékenység legalább akkora probléma mint a munkaerőhiány. A kettő pedig összefügg, mivel az alkalmazottak számára a legfontosabb tényező munkahelyválasztásnál mindig is a munkabér lesz, a fizetések pedig a vállalatok termelékenységétől függenek… Így zárul be ez az ördögi kör, a legfontosabb kérdés pedig az, hogy egy adott piaci szervezet egységnyi munkával hogyan tud nagyobb gazdasági értéket termelni.
Az elmúlt év számos olyan fordulatot hozott gazdasági téren, amire nem számítottunk. Olyan fundamentális változások ezek, amelyek sújtják a teljes média- és reklámpiaci értékláncot, befolyásolják a médiapiaci szereplők üzleti modelljeit és a vásárlói döntéseket is. A „polikrízis”, azaz az egyidejűleg fellépő, egymással összefonódó válságok korszakába léptünk.
A cégek értelemszerűen keresik a folyamataik egyszerűsítésének és hatékonyságuk növelésének lehetőségét, mivel az alacsony termelékenység legalább akkora probléma mint a munkaerőhiány. A kettő pedig összefügg, mivel az alkalmazottak számára a legfontosabb tényező munkahelyválasztásnál mindig is a munkabér lesz, a fizetések pedig a vállalatok termelékenységétől függenek… Így zárul be ez az ördögi kör, a legfontosabb kérdés pedig az, hogy egy adott piaci szervezet egységnyi munkával hogyan tud nagyobb gazdasági értéket termelni.
A tartalom világa gyorsan változik. Az elmúlt években a „szintetikus média” olyan átfogó kifejezésként jelent meg, amelyet olyan videók, képek, szövegek és hangok leírására használnak, amelyeket teljesen vagy részben számítógépek generáltak.
A Synthesiát 2017-ben egy UCL-ből, Stanfordból, TUM-ból és Cambridge-ből származó AI-kutatókból és vállalkozókból álló csapat alapította. Küldetésük, hogy mindenkit képessé tegyenek videótartalmak készítésére – kamerák, mikrofonok vagy stúdiók nélkül. Az AI használatával gyökeresen megváltoztatják a tartalomkészítés folyamatát és felszabadítják az emberi kreativitást.
Hogy ezt mégis hogyan teszik? Daniel Verten előadása hamarosan fényt derít rá.
A tartalom világa gyorsan változik. Az elmúlt években a „szintetikus média” olyan átfogó kifejezésként jelent meg, amelyet olyan videók, képek, szövegek és hangok leírására használnak, amelyeket teljesen vagy részben számítógépek generáltak.
A Synthesiát 2017-ben egy UCL-ből, Stanfordból, TUM-ból és Cambridge-ből származó AI-kutatókból és vállalkozókból álló csapat alapította. Küldetésük, hogy mindenkit képessé tegyenek videótartalmak készítésére – kamerák, mikrofonok vagy stúdiók nélkül. Az AI használatával gyökeresen megváltoztatják a tartalomkészítés folyamatát és felszabadítják az emberi kreativitást.
Hogy ezt mégis hogyan teszik? Daniel Verten előadása hamarosan fényt derít rá.
A technológia alkalmas arra, hogy látszólag eredeti szövegeket, képeket, sőt, számítógépes kódsorokat is létrehozzon, ez pedig örökre megváltoztathatja a kreatív ágazatokat. Ennek tükrében a világ legnagyobb hirdetői közül egyre többen kísérleteznek a generatív AI eszközeivel a költségek csökkentése és a termelékenység növelése érdekében. Bár az így készült reklámok szinte költségmentesek, a technológia még mindig bizonytalan jogi és etikai lábakon áll. Ráadásul ott az oly’ sokszor emlegetett emberi tényező is, ami a reklámcsinálás és összességében a művészetek egyenletének legfontosabb tényezője. Vajon mennyire kell csüggednie a világ kreatívjainak?
A technológia alkalmas arra, hogy látszólag eredeti szövegeket, képeket, sőt, számítógépes kódsorokat is létrehozzon, ez pedig örökre megváltoztathatja a kreatív ágazatokat. Ennek tükrében a világ legnagyobb hirdetői közül egyre többen kísérleteznek a generatív AI eszközeivel a költségek csökkentése és a termelékenység növelése érdekében. Bár az így készült reklámok szinte költségmentesek, a technológia még mindig bizonytalan jogi és etikai lábakon áll. Ráadásul ott az oly’ sokszor emlegetett emberi tényező is, ami a reklámcsinálás és összességében a művészetek egyenletének legfontosabb tényezője. Vajon mennyire kell csüggednie a világ kreatívjainak?
Üzlet és élet, sikeres vállalkozás és egészség. Orbán Ráhel előadásában nemcsak a karizmatikus vezetők sajátosságaira, a döntéshozóképesség fontosságára és szenzitív piacismeret fontosságára fog kitérni, hanem a kreativitásra, a csapatjátékra és a teljes élet titkaira is. A BDPST Koncept ügyvezetője és kreatívigazgatója továbbá meg fogja osztani gondolatait a mesterséges intelligencia kreativitásra gyakorolt pozitív és negatív hatásairól is.
Üzlet és élet, sikeres vállalkozás és egészség. Orbán Ráhel előadásában nemcsak a karizmatikus vezetők sajátosságaira, a döntéshozóképesség fontosságára és szenzitív piacismeret fontosságára fog kitérni, hanem a kreativitásra, a csapatjátékra és a teljes élet titkaira is. A BDPST Koncept ügyvezetője és kreatívigazgatója továbbá meg fogja osztani gondolatait a mesterséges intelligencia kreativitásra gyakorolt pozitív és negatív hatásairól is.
Az emberi kreativitás továbbra is számít a reklámozásban és még sok-sok más iparágban is. Új és innovatív ötleteket hoz az asztalra, segít a vállalatoknak kitűnni a zsúfolt piacon. Lehetővé teszi a márkák számára, hogy egyedi és intelligens módon kapcsolódjanak célközönségükhöz, illetve emlékezetesen és hatásosan kommunikálják üzeneteiket. Az új technológiák térnyerésével, valamint a fogyasztók számára elérhető információ és tartalmak növekvő mennyiségével a vállalatoknak új módszereket kell találniuk a zaj leküzdésére és célközönségük figyelmének megragadására.
Az emberi kreativitás továbbra is számít a reklámozásban és még sok-sok más iparágban is. Új és innovatív ötleteket hoz az asztalra, segít a vállalatoknak kitűnni a zsúfolt piacon. Lehetővé teszi a márkák számára, hogy egyedi és intelligens módon kapcsolódjanak célközönségükhöz, illetve emlékezetesen és hatásosan kommunikálják üzeneteiket. Az új technológiák térnyerésével, valamint a fogyasztók számára elérhető információ és tartalmak növekvő mennyiségével a vállalatoknak új módszereket kell találniuk a zaj leküzdésére és célközönségük figyelmének megragadására.
Jákob Zoltán üzletember, a Jacobs Holding Zrt. egyszemélyes tulajdonos-vezérigazgatója, a cégcsoport szépségipari- és ingatlanberuházói leányvállalatainak irányítója. Olyan nemzetközi szépségipari brandek megalkotója, termékfejlesztő mérnöke, trendszettere, mint a Crystal Nails, a LuXLash és az Elite Körmösakadémia. Elsajátította a manikűr és a műkörömépítés fortélyait, mindezt annak érdekében, hogy jobban megértse a piaci igényeket. Ez pedig bármilyen hihetetlen is, mostanra Magyarország egyik leggazdagabb emberévé tette.
Hogy mi a titka? Portrébeszélgetésünkből hamarosan kiderül.
Jákob Zoltán üzletember, a Jacobs Holding Zrt. egyszemélyes tulajdonos-vezérigazgatója, a cégcsoport szépségipari- és ingatlanberuházói leányvállalatainak irányítója. Olyan nemzetközi szépségipari brandek megalkotója, termékfejlesztő mérnöke, trendszettere, mint a Crystal Nails, a LuXLash és az Elite Körmösakadémia. Elsajátította a manikűr és a műkörömépítés fortélyait, mindezt annak érdekében, hogy jobban megértse a piaci igényeket. Ez pedig bármilyen hihetetlen is, mostanra Magyarország egyik leggazdagabb emberévé tette.
Hogy mi a titka? Portrébeszélgetésünkből hamarosan kiderül.
A hatékony kommunikáció legfontosabb összetevői az adat, a látvány és a technológia. Ezek kombinációival lehet az ügyfelek céljainak megfelelő merész és innovatív megoldásokat megtalálni, együttes használatukkal hozhatók létre az igazán sikeres kampányok. Ezen a téren világszínvonalú a GUT Buenos Aires kreatív teljesítménye. Stratégiai igazgatójuk, Javier pedig a márka és a fogyasztó találkozási pontjainak feltérképezése mellett a közlendő márkaüzenet architektúrájával is foglalkozik. Az általa fejlesztett kreatív platformok a márka belső értékeit helyezik a középpontba, és ez által hoznak létre egy élményalapú kommunikációs modellt. Mindez hatalmas kompetitív előnyt nyújt a branding területén.
A hatékony kommunikáció legfontosabb összetevői az adat, a látvány és a technológia. Ezek kombinációival lehet az ügyfelek céljainak megfelelő merész és innovatív megoldásokat megtalálni, együttes használatukkal hozhatók létre az igazán sikeres kampányok. Ezen a téren világszínvonalú a GUT Buenos Aires kreatív teljesítménye. Stratégiai igazgatójuk, Javier pedig a márka és a fogyasztó találkozási pontjainak feltérképezése mellett a közlendő márkaüzenet architektúrájával is foglalkozik. Az általa fejlesztett kreatív platformok a márka belső értékeit helyezik a középpontba, és ez által hoznak létre egy élményalapú kommunikációs modellt. Mindez hatalmas kompetitív előnyt nyújt a branding területén.
Az egészséges ember egyik fontos ismertetőjele, hogy a helyzethez illeszkedő érzelmeket él át, így természetes, hogy a válsághelyzetek szorongást váltanak ki belőlünk. A növekvő nyomást kezelni kell önismereti munkával, közösségi élményekkel avagy akár szépirodalom olvasásával. Elengedhetetlen, hogy naponta végezzünk légzőgyakorlatokat, iktassunk be autogéntréning-technikákat és próbáljunk legalább harminc percet mozogni. Na de mikor válik az önoptimalizáció másodállássá az amúgy is megterhelő munkánk mellett? Mikor esünk át a ló túloldalára? Dr. Bánki György előadásának témája a 21. század legfertőzőbb betegsége: a szorongás.
Az egészséges ember egyik fontos ismertetőjele, hogy a helyzethez illeszkedő érzelmeket él át, így természetes, hogy a válsághelyzetek szorongást váltanak ki belőlünk. A növekvő nyomást kezelni kell önismereti munkával, közösségi élményekkel avagy akár szépirodalom olvasásával. Elengedhetetlen, hogy naponta végezzünk légzőgyakorlatokat, iktassunk be autogéntréning-technikákat és próbáljunk legalább harminc percet mozogni. Na de mikor válik az önoptimalizáció másodállássá az amúgy is megterhelő munkánk mellett? Mikor esünk át a ló túloldalára? Dr. Bánki György előadásának témája a 21. század legfertőzőbb betegsége: a szorongás.
A reziliencia a pszichológiai értelemben vett rugalmas alkalmazkodóképesség, azaz a meglepetésekkel, változásokkal és váratlan akadályokkal való megbirkózás készsége, alkalmazkodás a fundamentális trendekhez. Az alkalmazkodóképesség, azaz "előrepattogás" a kihívások egyszerű elviselésén túl gyarapít is. 90 ország 1500 vezetőjének 71%-a vallotta, hogy az alkalmazkodóképesség a legfontosabb tulajdonság, amelyet egy vezetőben keresnek.
A kultúraváltás, a viselkedés- és szokásváltás, a szabadságfok csökkenése pedig mind-mind a munkavállalók kritikus tapasztalatai lehetnek. Itt lép be a szervezeti reziliencia. A reziliens munkavállalók erőforrásai egy szervezet sikerességének, mivel készségeik megteremtik a mindennemű változás előfeltételeit.
A reziliencia a pszichológiai értelemben vett rugalmas alkalmazkodóképesség, azaz a meglepetésekkel, változásokkal és váratlan akadályokkal való megbirkózás készsége, alkalmazkodás a fundamentális trendekhez. Az alkalmazkodóképesség, azaz "előrepattogás" a kihívások egyszerű elviselésén túl gyarapít is. 90 ország 1500 vezetőjének 71%-a vallotta, hogy az alkalmazkodóképesség a legfontosabb tulajdonság, amelyet egy vezetőben keresnek.
A kultúraváltás, a viselkedés- és szokásváltás, a szabadságfok csökkenése pedig mind-mind a munkavállalók kritikus tapasztalatai lehetnek. Itt lép be a szervezeti reziliencia. A reziliens munkavállalók erőforrásai egy szervezet sikerességének, mivel készségeik megteremtik a mindennemű változás előfeltételeit.
Egységben az erő. Azonban sok vállalat nem fordít megfelelő figyelmet az erős kultúra alapjainak kialakítására a csapatában/csapataiban. Ennek megváltoztatására Stoyan Yankov Cristobal Alonsóval (a Startup Wise Guys vezérigazgatójával) együtt kifejlesztette a PERFORM módszertant: Egy olyan bevált eszközrendszert és stratégiai paradigmát, amelyet arra terveztek, hogy segítse szervezetek csapatépítő fejlesztését. Ma már a metodológiát világszerte több száz vállalat alkalmazza, mégpedig rendkívül sikeresen.
Egységben az erő. Azonban sok vállalat nem fordít megfelelő figyelmet az erős kultúra alapjainak kialakítására a csapatában/csapataiban. Ennek megváltoztatására Stoyan Yankov Cristobal Alonsóval (a Startup Wise Guys vezérigazgatójával) együtt kifejlesztette a PERFORM módszertant: Egy olyan bevált eszközrendszert és stratégiai paradigmát, amelyet arra terveztek, hogy segítse szervezetek csapatépítő fejlesztését. Ma már a metodológiát világszerte több száz vállalat alkalmazza, mégpedig rendkívül sikeresen.
A technológiai újítások, a digitalizáció és robotizáció elképesztő sebességgel hatják át és formálják az iparág minden szeletét és szereplőjét. A mai világ az adatelemzői képességek és a mély fogyasztóismeret mellett a digitális transzformációval összefüggő készségeket követelo meg a vezetőktől.
A szemünk előtt bontakozik ki az internet következő generációja (AI), amely a digitális átalakulás új hullámát indítja el. Ez a hullám jóval nagyobb lesz az eddiginél, és mindannyiunk életét és munkáját átformálja. A mesterséges intelligencia egy gazdag és színes világot nyitott meg előttünk: arcfelismerés, fordítás, beszédfelismerés, orvosi diagnosztizálás, precíziós mezőgazdaság, személyre szabott reklámok, önvezető autók, robotok által írt tőzsdei vagy sporthírek. És még sorolhatnánk. De vajon mit követel meg tőlünk a mai, állandóan és egyre gyorsabban változó világ?
A mindenki számára elérhető MI-megoldások használatával az ember és gép közötti intelligens együttműködés első hulláma elért minket. Olyan gépi és mélytanulással dolgozó algoritmusokról van szó, amelyek óriási adatbázisokban mintázatokat ismernek fel, és azok alapján képesek extrapolálni, új tartalmat előállítani. Sokszor olyan contentet – legyen az akár rajz, programkód vagy zene –, ami jól megállja a helyét az emberi kéz által teremtett tartalmak között is.
Az üzleti korszellem egyre nagyobb innovációs igényt, agilitást és vevőközpontúságot feltételez, amelyek eléréséhez a mesterséges intelligencia által vezérelt digitalizáción keresztül vezet az út.
Az Y és Z generációk médiafogyasztási szokásait nézve meredeken esik a lineáris tévék népszerűsége, ezért a TV2, kilépve a lineáris műsorszolgáltatás keretei közül – tartalomgyártó vállalatként kiszolgálva a digitális nézői igényeket – tartalmait a digitális térben egyre nagyobb hatékonysággal terjeszti. Legfőbb törekvései között van a digitális transzformáció, a regionális terjeszkedés, a streaming- és on-demand platformok fejlesztése, az integrált digitális és képernyős közönségmérés bevezetésének elősegítése. De vajon milyen további innovatív termék- és tartalomfejlesztésekkel készül a TV2 Csoport?
Az Y és Z generációk médiafogyasztási szokásait nézve meredeken esik a lineáris tévék népszerűsége, ezért a TV2, kilépve a lineáris műsorszolgáltatás keretei közül – tartalomgyártó vállalatként kiszolgálva a digitális nézői igényeket – tartalmait a digitális térben egyre nagyobb hatékonysággal terjeszti. Legfőbb törekvései között van a digitális transzformáció, a regionális terjeszkedés, a streaming- és on-demand platformok fejlesztése, az integrált digitális és képernyős közönségmérés bevezetésének elősegítése. De vajon milyen további innovatív termék- és tartalomfejlesztésekkel készül a TV2 Csoport?
A jövő vezetője az alábbi legfőbb képességekkel és tulajdonságokkal kell, hogy rendelkezzen: krízisreziliencia, adatelemzői képességek, önreflexió, empátia, előrelátás, proaktivitás, szociabilitás, facilitálás, asszertivitás, magabiztosság, változásorientáció, kulturális sokrétűség, csapatorientáltság, digitális transzfomációval összefüggő skillek. Ezek egyrészt előremozdítják az akadályok és kihívások leküzdését, másrészt hajtóerőként szolgálnak a célok megvalósításában, illetve a megfelelő emberek kiválasztásában. Akire mindezek jellemzőek, nagyobb valószínűséggel felel meg a kihívásoknak.
Vállalati vezetők és különféle döntéshozók és szakértők gondolkodnak azon, hogy miként fogja felforgatni a mesterséges intelligencia a piacukat, milyen hatása lesz annak a vállalat életére, és nem utolsósorban a munkaerőszükségletekre és a vállalati szervezetek működésére, a vállalati kultúrára. Vállalatok sokaságának kell eldöntenie a következő években, hogy mire alapozza a versenyképességét és milyen technológiai és humán kompetenciákkal bővül. De hogyan érdemes szervezetekről, munkaerőről és kompetenciákról gondolkodni stratégiai szinten az AI korában?
Az elkövetkező időszakot a digitalizáció és zöld átmenet fogja jellemezni. A digitális technológiák alapvetően formálják át a mindennapokat, a vállalkozások működését, a vállalatokon is nagy a nyomás, hogy digitalizálódjanak a versenyképességük megőrzése érdekében. A fenntarthatóság pedig egy újabb terület, ahol sokan sürgetik a cégek erőteljesebb fellépését, így a kettő találkozása kifejezetten izgalmas. Fontos tisztában lenni vele, hogy a digitalizáció sem mindig zöld, de néhány tudatos lépéssel harmonikus fejlődés érhető el. A vállalatok bővítik fenntarthatósági törekvéseik körét, többet és hatékonyabban áldoznak a zölddé válásra. De mégis hogyan?
A legtöbb energiát úgy lehet megtakarítani, ha a szerverek energiafelhasználását a végrehajtandó munkához optimalizáljuk. A zöld hoszting lényege, hogy több kis, helyben működő szerver helyett egy nagyobb szerverpark a terheléstől függően optimalizálja az energiafogyasztást. A valóban energiahatékony adatközpont a jelenség alapja. A zöld hoszting akkor válik valóban "zölddé", ha egyrészt az áramtermelésbe magújuló energiaforrások vannak bevonva, lehetőleg minél nagyobb, vagy akár 100%-os arányban, másrészt a megtermelt zöld energiát a lehető legjobb hatásfokkal tudja felhasználni.
A digitális fenntarthatóság egyik fontos eleme lehet infrastruktúránk, ezzel együtt weboldalaink működése. Ezek betöltésekor a kiszolgáló szerverek és az infrastruktúra energiát fogyasztanak, amíg megjelennek az adatok, szövegek és grafikák. Egyetlen betöltés energiaigényét kWh fogyasztásban vagy a folyamat alatt keletkező CO2-kibocsátásban lehet mérni. Minél kisebbek ezek a mutatók, annál kevésbé terheli meg a környezetet a folyamat.
Azonban a weboldalak zöld mutatóinak vizsgálata során több tényezőt is figyelembe kell venni, az egyszerű kibocsátáson túl… Szóval a kérdés egyértelmű: mikor igazán zöld a digitalizáció?
Az új típusú kommunikációs gazdaságban komplexebb tudással kell felvértezni önmagunkat, hogy választ találjunk a jelen (reklám)kor egyre szerteágazóbb kihívásaira. Egy olyan időszakban, amiben a kommerciális érték a kreatív tartalomfejlesztésben és a fogyasztóval való kapcsolatteremtésben testesül meg. A technológiák segítségével a vállalkozások most már képesek interaktív és immerzív élményeket létrehozni. Meghatározó marketingtrend a divatiparban az AI-technológia használata, ami a vizualitás és az interaktivitás lehetőségét, illetve az élményhatás fokozását nyújtja.
Hogyan látja vállalatuk, iparáguk és az általános üzleti közeg lehetőségeit, kihívásait, problémáit (top üzleti kockázatok), milyen válaszaik vannak a jelenlegi „polikrízis” szituációban?
Milyen trendek várhatók a pénzügyi digitalizációban?
Hogyan lesz versenyelőny az AI-megatrendből; Hol tartunk most a nagy munkaerőpiaci AI-forradalom idővonalán „felhajtás és félelem” „hype-and-fear” narratíva?
Vajon az AI bevezetése jelentősen javítja a vállalat versenyképességét és innovációs képességét; mekkora az AI-eszközök produktivitás-növelő hatása?
Melyek a digitális transzformáció súlypontjai?
Megmutatjuk miként ad kulcsot a memetika a gondolatstruktúrák feltárásához a marketing-mix modellező kezébe, majd pedig azt, hogy mindez hogyan válik kommunikációs stratégiává. És hogy ebben hol az ember és hol az AI…?
Megmutatjuk miként ad kulcsot a memetika a gondolatstruktúrák feltárásához a marketing-mix modellező kezébe, majd pedig azt, hogy mindez hogyan válik kommunikációs stratégiává. És hogy ebben hol az ember és hol az AI…?
Hogyan működnek azok a munkahelyek, ahol magas EQ-val vezetik az embereket és hogyan azok, ahol nem? A digitális átállás nagyon nagy erőfeszítést követel meg a cégektől. Mindez azoknak fog sikerülni, akik odafigyelnek az emberekre, megértik őket, törődnek velük és tudják őket motiválni.
A masterclass fókuszáltan az AI-ről szól, mire használható, hogyan érdemes bevezetni, milyen szorongásokat okoz a munkavállalóknak, és ezt hogy lehet magas EQ-val jól kezelni – végső soron az EQ az AI jó kezelésén keresztül hogyan jelent majd versenyelőnyt a jövőben a vállalat számára.
Hogyan működnek azok a munkahelyek, ahol magas EQ-val vezetik az embereket és hogyan azok, ahol nem? A digitális átállás nagyon nagy erőfeszítést követel meg a cégektől. Mindez azoknak fog sikerülni, akik odafigyelnek az emberekre, megértik őket, törődnek velük és tudják őket motiválni.
A masterclass fókuszáltan az AI-ről szól, mire használható, hogyan érdemes bevezetni, milyen szorongásokat okoz a munkavállalóknak, és ezt hogy lehet magas EQ-val jól kezelni – végső soron az EQ az AI jó kezelésén keresztül hogyan jelent majd versenyelőnyt a jövőben a vállalat számára.
Az ügyfélélmény befolyással bír a vevővel való kapcsolat teljes életciklusára, beleértve azokat a kulcsfontosságú tényezőket, mint az ügyfélszolgálat, a termékminőség, a vásárlás utáni visszajelzési szolgáltatások. A nemzetközi trendriportok évek óta jelzik az ügyfélélmény (CX – customer experience) szakterület erősödését. A márkadifferenciálás és a marketingaktivitások továbbra is fontos szempontok maradnak, ám a vállalatok a legtöbbet az ügyfelek tapasztalatára összpontosítva nyerhetnek hosszú távon.