A Földért aggódók már nemcsak a szelektív kukák színskáláját ismerik legmélyebb álmukból is felébredve, de lelkesen járnak a tüntetésekre is. Bambusz szívószál, lebomló cuccok a kosárba, a fiatalok meg péntekenként nemet mondanak az iskolára. Jöhet a #plasticfreejuly meg a #secondhandseptember, meg minden, amivel földanya kedvére tehetnek.
Aztán a túloldalon felsorakoztak a Greta-ellenesek. Akik szerint jó dolog ugyan megmenteni a jövőnket, de egy „repülő helyett most vonattal” Insta-kép mutatás eléggé képmutatás. Csak hiszti és semmi más. Az Amazonas korábban is lángolt, és amúgy sem a Föld tüdeje, hanem a brazilok magánügye. Biztosak benne, hogy csak politikai propaganda az egész, különben is a világ sivatagjai kizöldülnek a szén-dioxidtól.
Érvek és ellenérvek. Tények és álhírek. Komolyan vegyük vagy bagatellizáljuk? Meggyőződésekkel van tele Facebook-falunk: mit együnk, hogyan együnk, mit és hol vegyünk, mennyit fürödjünk, mivel kenjük magunkat, hogyan közlekedjünk, mit írjunk alá. Nincs mese, mindannyian a klímavontra szálltunk, de nem tudni még, hol lesz a végállomás. Lesz végállomás?
Ha te is valamelyik tábort képviseled, vagy benned is óriási a zavar, netán a kettő között óceánba dobott zacskóként lebegsz, és ha akarod látni a valódi összefüggéseket, akkor gyere, derítsük ki együtt, mi van a Földdel és mik lehetnek a következő lépések!
Az este folyamán kérdezünk és megkérdőjelezünk. Megéri-e zöldnek lenni, milyen áron legyünk azok? Számonkérhetőek vagyunk-e mi, “kisemberek”? Mi a valódi felelőssége a fogyasztóknak és a cégeknek a megoldásban? Hogyan érdemes kommunikálni az ökotudatosságot a fiatalok felé, mi ebben a művészek és az influencerek szerepe? És hogyan győzzük le, ha már fojtogat a klímaszorongás?
Találkozzunk a BrandFestival Youth meetupján, és keressük meg együtt a válaszokat!
A BrandFestival Youth egy olyan értékteremtő rendezvénysorozat, ami második éve szól a fiatalabb generációhoz. Kritikus gondolkodásra inspirálja őket, miközben a legégetőbb társadalmi problémákat és témákat boncolgatja.