Programok

08:00 09:00

Érkezés, regisztráció

09:05 09:10

BRANDED ENTERTAINMENT - LEAVING MONEY ON THE TABLE

myths and facts, experience, interactive content, creative engagement

MÁRTON SZABOLCS

  • Republic Group reklámügynökségi csoport
  • kreatívigazgató
MAGYAR ELŐADÁS

2020 újabb izgalmat ígér a reklámszakma szereplői számára. Az idei BrandFestivalon is a jelen tendenciái alapján vizsgáljuk a következő évek marketingkommunikációs trendjeit. A jövő a márkák által generált élményekről fog szólni. Azok a brandek lesznek a győztesek, melyek a legizgalmasabb és legértékesebb élményt tudják nyújtani a vásárlóknak. Pontosan ezért a kulcs, hogy a hirdetők mennyire ismerik és használják a márkázott tartalom alapú megoldásokat: multiplatform, branded content, transmedia és multiscreen storytelling.

09:10 09:40

DISRUPTION BY DESIGN: CREATING THE NEXT AGENCY MODEL

digital transformation, digital innovation, creative engagement

Oliver Feldwick

  • The&Partnership London
  • Head of Innovation
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

The&Partnership London egy jövőfókuszú kreatív ügynökség, mely 2016-ban a legtöbb díjat nyerte el a Cannes Lions Reklámfesztiválon, míg a Campaign Big Awards-on az „Év Digitális Ügynöksége” címmel tüntették ki. A technológia gyors ütemű fejlődésével és egyre szélesebb körű elterjedésével a kreativitás és az adatok együttes használatának trendje még fontosabbá vált napjainkban. Mindez természetesen az ügynökségek számára is kihívás, hiszen fontos, hogy a legújabb trendeket úgy integrálják az ügyfelek kampányaiba, hogy azok szemmel látható eredményt hozzanak. A hatékony kommunikáció legfontosabb összetevői az adat, a látvány és a technológia. Ezek kombinációival lehet az ügyfelek céljainak megfelelő merész és innovatív megoldásokat megtalálni. Ezen a téren világszínvonalú a The&Partnership London kreatív teljesítménye. A projektjeikben toronymagasra pakolják a merészségi lécet, és olyan márkákkal dolgoznak együtt, mint a Toyota, Lexus, The Times, Wall Street Journal, The Sun, British Gas, Google, Best Buy, Samsung.

09:40 10:10

EXPERIENCE DESIGN: BRAND INNOVATION ON THE NEW WAY

a new era of experience branding, emotional connection with customers

Indy Saha

  • Mckinsey & Company, Associate Partner
  • Experience Design
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

Az innováció olyan design thinking eredménye, amely három terület átfedéséből jön létre: az emberi igények, szükségletek és vágyak; ezek technikai megvalósíthatósága; és üzleti kivitelezhetősége. A design sokkal több, mint formatervezés, ergonómiai és érzelmi többlet: ez a versenyelőnyt jelentő újfajta filozófia. A Mckinsey-nél olyan eszközként tekintenek a designra, mely tudatosabbá teszi az élményátadás folyamatát, segít abban, hogy a vásárló pozitív élményeket kapjon és lojálissá váljon. Emberközpontú design-üzleti módszertanuk felszabadítja a kreatív erőt és az innovációs potenciált. Segítségével megtalálhatjuk a legfontosabb érintkezési pontokat (Customer Touchpoint), és tudatosan összehangolhatjuk azokat, hogy jobb vásárlói, felhasználói élményt nyújthassunk.

10:10 10:40

SOUND BUSINESS: THE AMAZING WORLD OF AUDIO BRANDING

creativity, brand strategy, business transformation

Jonny Round

  • The Sound Agency
  • Managing Director
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

A hang közvetlenebb és érzékibb a vizualitásnál, mert a fülünket nem tudjuk becsukni. Jonny Round a The Sound Agency, audio-branding tanácsadással foglalkozó tanácsadó cég ügyvezetője. A cég fő profilja, hogy olyan auditív ingerekkel segítse a márkaépítés folyamatát, amely javítja a fogyasztók észlelését, vásárlási tapasztalatait. Az audio branding a szűkebb értelemben vett definíciója szerint egy bizonyos termék vagy vállalat számára komponált zenét jelenti, tágabb értelemben véve viszont hangtervezés: a videojátékok, filmek hangeffektjeitől kezdve akár a szállodák előterében játszott zene ritmusának meghatározásáig. A cél ugyanaz, hogy a fogyasztók minél kellemesebbnek éljék meg az ott töltött időt. Az okostelefonok személyre szabható hangjelzései csak a kezdetet jelentik.

10:40 11:10

FUTURE SCENARIO FOR THE TV INDUSTRY

digitalization, diversity, developing & content strategy

Pavel Stanchev

  • TV2 Média Csoport Zrt.
  • vezérigazgató

PORTRÉBESZÉLGETÉS: Szalay Dániel: Media1, alapító-főszerkesztő

A televízió hatékony médium: magas elérés, hiteles mérés, áttekinthető elszámolás, a márkaépítés és az értékesítésösztönzés egyik legbiztosabb eszköze. Egyetlen más médiaműfaj sem tud ekkora nézőtömeget egy helyen, egy időben egyszerre összegyűjteni. A TV2 Csoport tizennégy csatornájával a legnagyobb magyarországi, régiós szinten is jelentős televíziós társaság. Pavel Stanchev közel három évtizedes vezetői tapasztalattal rendelkezik a nemzetközi televíziózás és média területén, a legnagyobb francia tévétársaságtól, a TF1 Grouptól érkezett a TV2-höz. Legfőbb törekvései között van a regionális terjeszkedés, a streaming és on-demand platformok fejlesztése, valamint a több beszállítós saját műsorgyártási modell kialakítása. Mi jelenti az igazi kihívást a szakembernek a magyar médiapiacon? Milyen innovatív fejlesztésekkel készül a TV2 Média Csoport? Milyen hatása van a globális streaming szolgáltatók, mint a Netflix, az Amazon Prime vagy a Disney térnyerésének, helyettesíthetik-e a hagyományos televíziózást?

11:10 11:20

SZÜNET

Tartunk pár perc szünetet. Frissülj fel, beszélgess kicsit, és harapj is néhány falatot! Mindjárt folytatjuk!

11:20 11:50

THE CASE FOR CHAOS: WHY YOUR SRATEGY NEEDS MORE CHAOS

creative, design, brand strategy, business transformation

Martin Weigel

  • Wieden + Kennedy Amsterdam
  • Head of Planning
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

A Wieden + Kennedy a világ egyik legjelentősebb reklámügynöksége. Kreatív agytrösztjei szerint a jó reklámot a fogyasztónak élményként kell megélnie, éppen ezért a márkázott tartalomban látják az ügynökség és az egész reklámszakma jelenét és jövőjét. Legnagyobb ügyfelük a Nike, melyhez a sportszergyártó egyik designere ajánlotta be őket még ’80-as években. Az 1974-ben 35 dollárért vásárolt logóterv mögé felépített marketinggépezet mára 47 milliárd dollárra emelte a sportvállalat márkaértékét. Martin Weigel, a W+K amszterdami alakulatának stratégiai látnoka, egy igazi reklámgourmand. 27 évnyi tapasztalattal a háta mögött, New Yorktól Amsterdamig, a WC-papírtól a gyémántig szinte mindennek alkotott már stratégiát. A W+K Amszterdam kliensei közé olyan ismert márkák tartoznak, mint a Nike, Heineken, Corona, Airbnb, Milka, Moncler, Facebook, Instagram.

11:50 12:20

TREND-DRIVEN INNOVATION

the expectation economy, unique-value propositions to customers

Delia Dumitrescu Wieser

  • TrendWatching
  • Lead Innovation Architect
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

Amelyik vállalat nemet mond a fejlesztésre, lemarad. A cégvezetők, vállalkozók, innovációs szakemberek és marketingszakértők ezért is szeretnék tudni, melyek a fogyasztók elérésének leghatékonyabb útjai. A TrendWatching kutatói szerint az Age of Identity, az Age of Value, az Age of Attention korszaka után az Expectation Economy köszöntött ránk, vagyis a személyre szabott márkaélmény áll a márkák kommunikációs tevékenységének középpontjában. Ez az időszak számos új lehetőséget hoz magával, mivel még a legóvatosabb fogyasztók is várják az izgalmas és gyakorlatias innovációkat, a márkaélményekkel kapcsolatos elvárásaik egyre magasabbak. A TrendWatching mint a globális trendeket összegyűjtő cég, a „Trend-Driven Innovation” című könyvben foglalta össze a legújabb üzletileg releváns fogyasztói trendeket: 15 évnyi adatgyűjtés, 2000 innovációs szakember és többmillió fogyasztó véleménye.

12:20 13:30

EBÉD

Itt egy hosszabb pihenőt tartunk, hogy kényelmesen megebédelhess. Változatos menüt állítottunk össze, és akkor is jól fogsz lakni, ha speciális diétát tartasz.

13:30 14:00

DISRUPTION BY THE JOURNEY TO SPORTS VR

the future of consumer experience

Paul Kandel

  • Intel Sports Group
  • Chief Strategy Officer
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

Miközben hazánkban gyakran üresek a lelátók, addig a világ más részein a stadionok szinte mindig maximális kihasználtsággal üzemelnek. Az Y és Z generáció részére olyan újszerű élményt kínáló (sport)tartalmat kell alkotni. Az Intel True View technológiája egyedi élményt nyújt a nézőknek, emellett új marketing és kommunikációs lehetőség a sportipar szereplőinek. Az NBA és az NFL után a spanyol bajnokság két legnagyobb klubjával, a Real Madriddal és a Barcelonával, valamint az angol bajnokságban szereplő Manchester Cityvel, Liverpoollal és az Arsenallal is szerződést kötött az Intel. A stadionokba 38 darab 5K felbontású kamerát telepítettek, ezek meccsenként több mint 200 terrabájt adatot rögzítenek és küldenek egy szerverre. Ebből egy speciálisan erre kiképzett szakember három különböző tartalmat képes előállítani. 360 fokos ismétlés; lézerfal; és a légy te a játékos. Utóbbival a néző bármikor megállíthatja a meccset és egy adott sztár szemszögéből láthatja a pályát.

14:00 14:30

RE-THINKING PROGRESS: PLASTIC BANK - THE FUTURE OF THE PLANET

new way to design, make, and use things within planetary boundaries

David Katz

  • The Plastic Bank
  • Founder & CEO
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

Megoldható-e az óceánok megtisztítása a műanyaghulladéktól és a szegénység problémája egyszerre? A válasz igen, hiszen ez a Plastic Bank ambiciózus célja. A céget David Katz 2013-ban azzal a céllal alapította, hogy egymilliárd embert gyűjtsön össze a hulladék hasznosítására, miközben javítja a hulladékgazdálkodási infrastruktúrával nem rendelkező országokban élő emberek életét. Kidolgozott egy különleges üzleti modellt: pénzügyi értéket rendeltek a műanyaghoz, amely a közösségi és családi tulajdonban lévő bankfiókok hálózatán keresztül esélyt teremt a családok megélhetésének javítására és hosszú távú céljainak megvalósítására. Az iskolai tandíjtól kezdve a fűtőolajon át minden megvásárolható műanyag szemétért cserébe.

14:30 15:00

DIGITAL DISRUPTION, CONTENT CREATION AND MONETISING CONTENT

the future of content, custom publishing, branded content

Lexi Jarman

  • Financial Times
  • Global Director Of Content Solutions
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

A fake news, a szenzációhajhászás és a média polarizációjának korában a Financial Times a független, mérvadó, megbízható újságírás zászlóshajója. Bebizonyította, hogy digitális hirdetési innovációk révén megteremthetők egy minőségi, növekvő üzleti vállalkozás alapjai. A brit Pearson csoport 2015-ben, 844 millió fontért adta el a lapot a legnagyobb ázsiai üzleti médiakonglomerátumnak, a japán Nikkeinek. Jelenleg az online változatra előfizetők a teljes olvasói körnek csaknem a 80%-át adják, a lap olvasótáborának 70%-a külföldi. A médiacég még 2002-ben a brit médiában elsőként vezette be az online tartalmak előfizetéses hozzáférésnek modelljét. Bebizonyította, hogy a digitális transzformációval megteremthetők egy minőségi, növekvő üzleti vállalkozás alapjai. A kiadó elkötelezett a digitális márka szerepében, de nem értékeli alul a nyomtatott újság brandértékét sem. Kutatások igazolják, hogy azok a cégek, amelyek megszüntették a printben való megjelenéseket, márkaismertségben visszaestek. A miértekre a Financial Timesnál közel 11 éve dolgozó Lexi Jarman ad válaszokat.

15:00 15:30

DISRUPTION BY CREATIVITY & INTERACTIVITY

digital innovation, creative engagement

John Szalay

  • The Martin Agency
  • Associate Creative Director
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

Az 1965-ben alapított The Martin Agencyt a Campaign magazin beválogatta a világ Top 25 reklámügynöksége közé, míg 2010-ben az Adweek az év ügynökségének választotta. Hitvallásuk, hogy a márkaélmény átadását a kreatív üzenetet hitelesítő, újszerű kommunikációs megoldásokkal kell erősíteni. Az egyre rövidülő figyelmi küszöbértéket csak hatásos vizuális tartalmakkal lehet meghódítani. A fogyasztóval való interakció új gondolkodásmódot igényel a digitális térben. Az ügynökség kiterjedt ügyfél-portfólióval rendelkezik: Virginia Tourism Corporation, Geico, Oreo, Ups, Donate, Lidl, Trident, John F. Kennedy Library and Museum. Még a ’60-as évek végén alkották meg a Virgina Turisztikai Hivatal szlogenét: Virgina is for Lovers. A kampányt az Advertising Age beválogatott az ikonikus reklámok gyűjteményébe.

15:30 16:00

DISRUPTION BY CREATIVITY & DESIGN

creative, design, brand strategy, entertainment, business transformation

Arkadiusz Los

  • Dragon Rouge
  • Brand Consulting and CI Director
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

A Dragon Rouge a designközpontú gondolkodók alkotóműhelye. Egy trendszetter, kreatív butik reklámügynökség. A világ 8 pontján - Hamburg, London, New York, Párizs, Sao Paulo, Sanghaj, Szingapúr, Varsó - rendelkeznek irodával, fő profiljuk a designközpontú és élményalapú kommunikációtervezés és -fejlesztés. A kommunikációs iparágban az élménygazdaság korszakát éljük. Az élmény megkülönböztető erejű gazdasági előnnyé vált, az érzelmekre és érzésekre építő kommunikáció üzleti hozadéka nagyobb, mint a racionális meggyőzésé. A vonzó arculat, a hatalmas reklámkampány és a tökéletes árucikk ma már egyre kevésbé elég egy cég sikerességéhez. A Dragon Rouge által fejlesztett kreatív platformok a márka belső értékeit helyezik a középpontba, ezáltal hoznak létre egy design- és élményalapú kommunikációs modellt. Mindez hatalmas kompetitív előnyt nyújt a branding területén.

14:30 16:00

CHATBOT: TRANSFORM YOUR CUSTOMER EXPERIENCE

increase sales & retention

WORKSHOP #1

  • WOOD TEREM
Moderátor: Szűcs Gergely: Metorika, Professional Speaker and Facebook LIVE reporter
Szabó Csenger: Chatbotize.me, ügyvezető
Tumó Nóra: Telenor, Brand and Communication Campaign Group Lead
Deliága Ákos: Talk-A-Bot, társalapító-ügyvezető
Kiss Huba: Comnica, Head of Marketing

A perszonalizáció a hirdetők és az ügynökségek egyik legfőbb prioritása. A személyre szabott márkaélmény akár nyolcszor hatékonyabb konverziót is eredményezhet. Az utóbbi idők egyik legnagyobb digitális fegyvere a chatbot és az üzleti üzenetküldés. A chatbot mellett a SmartSMS egyre fontosabb csatornája a kommunikációnak - egyre több cég használja üzleti megoldásként, például marketing- és értékesítési akciók támogatására (telesales, feliratkozó gyűjtés, mobilkupon-akciók), ügyfél-elégedettség mérésére vagy éppen ügyfélkapcsolatok fejlesztésére. Az üzleti üzenetküldés jövője pedig hosszú távon valószínűleg a chat és az SMS legjobb tulajdonságait öröklő RCS (Rich Communication Services) lesz. A Gartner piackutató cég felmérése szerint 2022-re 72%-ban digitális csatornákon fognak zajlani az ügyfélkapcsolatok, ezen belül a chatbotok használata 15%-os lesz. Világszerte 60 millió vállalkozás van jelen a Messengeren. A cégek 300 000 chatbotot működtetnek, Magyarországon kb. 1500 magyar nyelvű virtuális asszisztens létezik. Elsősorban olyan területeken használják, mint az ügyfélszolgálat, munkaerő-toborzás, e-commerce vásárlási asszisztenseként, vagy leadgenerálás. Hogyan konvertálunk érdeklődőket és melyek a legkiválóbb ár-érték arányú módszerek? Hogyan toljuk tovább az érdeklődő fogyasztót a sales cikluson? Mi kell egy jó chatbot stratégiához? Miért van szükségük a marketingeseknek chatbotokra és SmartSMS-re? Mikor fedezik fel maguknak a brandek itthon az RCS-t? A workshopon minden kiderül.

14:30 16:00

BRAND EXPERIENCE & BRANDED CONTENT

the future of branded content, creating a winning branded content strategy, implementation experience

WORKSHOP #2

  • EARTH TEREM
Moderátor: Márton Szabolcs: Republic Group, kreatívigazgató
Kálló Péter: Rockstar Photographers, alapító
Lovas Tamás: Decathlon, marketingkommunikációs vezető
Érdi Katalin: Signal Iduna, Kommunikációs és marketing osztályvezető
Csendes Szandra: Unilever (AXE), Brand Manager

A fogyasztók figyelme széttöredezett, ezért a régi push módszerek mellett vagy helyett érdemes arra koncentrálniuk, hogy milyen egyéb, könnyen befogadható ingerekkel lehet hatni rájuk. Míg a 2000-es években egy bannerhirdetés átkattintási aránya a 10%-os határt súrolta, ma már ez a szám a fél százalékot sem közelíti meg. Az egyre intenzívebben változó médiafogyasztási szokások új megoldásokat követelnek meg, hogy hatékonyan elérhessük a fiatalokat. Egyre nehezebb kitűnni a sok tartalom, termék és reklám közül. Iparági felmérések szerint most már csak átlagosan 8,25 másodpercig kötik le a Z generáció figyelmét a médiatartalmak. Hogyan lehet erősíteni a Z generáció márkabevonódását? A tartalmi alapú hirdetési megoldásokkal valóban úgy tudjuk átvinni a kommunikációs üzenetet, hogy közben a felhasználó élvezettel fogyasztja a tartalmat, és nem érzi magát „megtámadva”? Ezekre a kérdésekre keressük a választ a workshopon.

08:00 09:00

Érkezés, regisztráció

Elérkezett a második nap. A szabályok ugyanazok, mint tegnap: nézz meg minél több előadást és workshopot, a szünetekben pedig lazíts!

09:10 09:30

GLOBAL CEO OUTLOOK: DISRUPTIVE INNOVATION - POWERED BY KPMG

GLOBAL CEO OUTLOOK: DISRUPTIVE INNOVATION - POWERED BY KPMG

Ságodi Attila

  • KPMG Magyarország
  • Partner & Head of Sectors

MAGYAR ELŐADÁS

A KPMG CEO Outlook ötödik éve kínál egy mélyreható áttekintést a vállalati és a gazdasági növekedéssel kapcsolatban, több mint 1300 globális cégvezető szemszögéből. A CEO-k komoly válaszút elé érkeztek világszerte. Példátlan környezeti, gazdasági és technológiai változásokkal kell szembenézniük, de közben az üzletüknek növekedéséhez is meg kell kérdőjelezniük a régóta élő piaci beidegződéseket és újra kell gondolniuk saját üzleti modelljüket. A világ legnagyobb vállalatvezetőinek kétharmada szerint az agilitás az üzlet új “fizetőeszköze”: amennyiben valaki nem képes alkalmazkodni, az hamar feleslegessé válhat. Mégis csak a cégek felében valósul meg ez a filozófia. Mi a közös a tartós üzleti sikert produkáló vállalatokban? Hogyan látják a cégvezetők vállalatuk, iparáguk és az általános üzleti közeg lehetőségeit, kihívásait és problémáit?

09:30 10:00

NEXT PLEASE - THE 21ST CEO AGENDA

economic forecast, insights and perspectives

Dr. Bacsa György

  • MOL-csoport
  • stratégiai és üzletfejlesztési ügyvezető igazgató

PORTRÉBESZÉLGETÉS: Szöllősi Györgyi: ATV, műsorvezető

Napjaink gazdasági környezetére jellemző a VUCA-légkör (ingadozó, bizonytalan, komplex és zavaros). A mai világ komoly üzleti szemléletet, adatelemzői képességeket és hatékonyságot követel meg a vezetőktől. Egyre inkább gyorsuló világunkban a szervezet- és vezetőfejlesztésben, a kommunikációs trendek ismeretében lépést kell tartanunk a változásokkal. A munkahelyi automatizáció, digitalizáció, az agilis transzformáció, a munkavállalói élményteremtés, a zerowaste, a purposeful branding, a service design, az emocionális kötődésen alapuló irracionális vásárlói döntések - a korábbiaktól eltérő, gyökeresen más trendek, más vezetési kompetenciákat is igényelnek. Az objektív márkaelőnyök, szimbolikus termék/szolgáltatás-jellemzőkön túl a new age brandeknek és vezetőiknek fel kell tudniuk mutatni egy olyan értékelvűséget, amivel a fogyasztók érzelmileg is tudnak azonosulni. Hogyan látja vállalatuk, iparáguk és az általános üzleti közeg lehetőségeit, kihívásait, problémáit? Várható-e üzletpolitikai változás, milyen jövőkép és stratégiai irány formálódik? Hogyan javítható a márka piaci teljesítménye - a növekedési lehetőségek elősegítése érdekében milyen új stratégiai irányokat szükséges kijelölni: erőforrás racionalizálás, termékfejlesztés, árdiszkontálás, portfólió-bővítés, szimplifikáció, vásárlói elköteleződés növelése, fenntarthatósági szempontok hangsúlyozása, márkaélmény növelés? Melyek az üzleti, termék/szolgáltatás-innováció tényezői? Milyen a médiakreativitáshoz fűződő viszonya a vállalatnak - milyen újszerű eszközök, technikák, felületek alkalmazhatóak a kommunikáció során, a márkaélmény fokozása érdekében?

10:00 10:30

INSPIRATIONAL STORY: 22TIME EVEREST SUMMITER

climbing, peak performance, endurance

Ngima Nuru Sherpa

  • 22time Everest Summiter

Lhakpa Tenzing Sherpa

  • trekking guide, Sherpa culture advocate

NEMZETKÖZI ELŐADÁS

Serpák. Egy nepáli népcsoport a Himalája északkeleti részén lévő magas völgyekben. 1953. május 29. után váltak ismertté, miután Edmund Hillary, új-zélandi hegymászó Tendzing Norgaj Sherpa segítségével elérte a Csomolungma csúcsát. A köztudatban sokszor hegyi vezetőként tekintenek rájuk, pedig a serpa népcsoport többsége nem végzi ezt a munkát. Világszerte nagy tisztelet övezi a munkásságukat, hiszen az expedíciók során nehezen nélkülözhető segítséget nyújtanak a hegymászóknak. A fotókon pózoló nyugati hegymászók a serpák több hónapos előkészítő munkájának köszönhetik sikereiket. „Nem a rekorddöntés a célom. A Mount Everest a munkám” – mondta Ngima Nuru Sherpa idén júniusban, miután 22. alkalommal hódította meg a világ legmagasabb pontját. Ő a legfiatalabb hegymászó, aki több mint 20-szor ért fel a csúcsok csúcsára. Emellett környezetvédelmi harcos, csapataival folyamatosan tisztítják a hegyet, legutóbb három tonna szemetet gyűjtöttek össze. Az Everesten kívül megmászta a K2-t, a Cho Oyut, a Lhotset és a Manaslut is.

10:30 10:45

THINKUBATOR: STARTUPS AND LARGE BRANDS MEET TO FOSTER INNOVATION

innovative ideas, innovation & startup ecosystem

Kurtisz Krisztián

  • UNIQA / Cherrisk
  • vezérigazgató
MAGYAR NYELVŰ ELŐADÁS /FELVEZETŐ ELŐADÁS/

A digitalizáció egymás után forgatja fel az iparágakat. Olyan megoldások születnek, melyek pillanatok alatt emelnek fel kis, innovatív garázscégeket és löknek a tönk szélére nagy múltú óriásvállalatokat. A technológiai fejlődés, a versenytársak nyomása és az ügyfélélmény lépésre kényszeríti a tradicionális nagyvállalatokat, teljesen más sebességdimenzióba helyezve a vállalati innovációs környezetet. Az Uniqa biztosító startup jellegű vállalkozásként indította a Cherrisket, amely teljesen digitalizálta a biztosítási folyamatot az értékesítéstől kezdve egészen a kárrendezésig. A startupoktól érkező impulzusok arra is alkalmasak, hogy eredményesen különböztethessük meg magunkat más nagyvállalatoktól és még vonzóbbá váljunk a munkaerőpiacon.

10:45 11:15

THINKUBATOR: STARTUPS AND LARGE BRANDS MEET TO FOSTER INNOVATION

innovative ideas, innovation & startup ecosystem

KEREKASZTAL-BESZÉLGETÉS

MAGYAR ELŐADÁS

Moderátor: Kurtisz Krisztián: UNIQA / Cherrisk, vezérigazgató
Tolnai Ákos: AbilityMatrix, CEO
Bíró Tamás: Barion Payment Zrt., Co-Founder
Szigetlaki Zsolt: Yaw VR Motion Simulator, Founder and Angel Investor
Tüske Tamás: ViddL, Business Development
Katona Bence: Hiventures, vezérigazgató

Magyarországon több mint 500 startup létezik, ami lakosságunkhoz viszonyítva nagyjából azonos arányt mutat más régiós országokéhoz. Ennek a vállalati szegmensnek az elindulását, tíznél is több vállalati inkubátorház segíti. Érdemes azonban figyelmet szentelni annak, hogy a startupok 65%-a elbukik, 25%-a termel valamennyit, 10%-a bejön, és 1000-ből csupán 4 az, amely tényleg telitalálat. A startupok B2C-sikereit a hazai piac korlátozott mérete, a digitálisan affinis lakossági ügyfélkör szűkössége és a tőkeerős befektetői csoportok hiánya is gátolja. Mitől sikeres a startup, miből látható a növekedési potenciál? Mi kell ahhoz, hogy egy startup skálázhatóvá tudjon válni? Hogyan tudja magához vonzani az innovatív startupokat egy nagyvállalat? Erről beszélgetnek szakértőink.

11:15 11:45

CELEBRITY BRANDING, CONTENT CREATORS & BRAND ENDORSEMENTS

creative engagement, visually-rich and interactive content management

KEREKASZTAL-BESZÉLGETÉS

MAGYAR ELŐADÁS

Moderátor: Szántó Péter: SpringTab, Founder & Owner

Majoros Péter (Majka): TV2 Média Csoport, műsorvezető

Ördög Nóra: TV2 Média Csoport, műsorvezető

Farkas Dániel: StarNetwork, szakmai vezető

Pácsonyi Daniella: nlc.hu, főszerkesztő

Egy híresség, egy influencer karakterére épített reklám sikerre vihet egy márkát. Egyre több márkatulajdonos hisz abban, hogy az ismert egyéniségekkel jól lehet csomagolni a marketingüzeneteket. A híresség nem pusztán egy „rábeszélőgép”, hanem olyasvalaki, aki egy kicsit elvarázsolja a fogyasztót – egészen addig, amíg a hitelesség határain belül marad. Többek között a következő kérdésekre is választ adnak szakértő előadóink:
• Igaz, hogy a hírességek helyét átveszik az influencerek?
• Mítosz vagy valóság, hogy a celebreklámok költségesek és kockázatosak?
• Mit nyer a márkatulajdonos és mit a reklámarc egy termékpartneri együttműködéssel?
• Miben rejlik a celeb/influencer marketing legnagyobb erőssége, gyengesége, lehetősége és veszélye?
• Az ördögnek is eladom magam: számít-e a hitelesség?

11:45 12:00

FUTURE SCENARIO FOR THE TV INDUSTRY

digitalization, diversity, developing & content strategy

Csikesz Erika

  • TV2 Média Csoport
  • Client Service Director
MAGYAR ELŐADÁS

A televízió továbbra is hatékony médiatípus. A hirdetések esetében már korántsem az a kérdés, hogy szpot, szponzoráció, esetleg on-air vagy online felületeken fusson a hirdető kampánya, hanem hogy milyen médiatípusokon átívelő ötlettel, üzenettel szólítjuk meg a célcsoportot. A TV2 a felületeire eszközként tekint, és azok szinergiájában gondolkodnak, hogy az üzleti és marketing célokat megvalósíthassák ügyfeleik számára. A digitalizációs fejlesztésekkel a fiatalabb tartalomfogyasztók számára is vonzóvá szeretnék tenni a televíziózást. Az előadáson többek között az is kiderül, hogy milyen hirdetési innovációk állnak rendelkezésre a TV2 Média Csoport reklámportfóliójában és mire van komoly piaci igény?

12:00 12:30

VISUAL STORYTELLING: HOW TO TARGET GENERATION Z

digital creativity, visually-rich and interactive content, purposeful branding

KEREKASZTAL-BESZÉLGETÉS

Moderátor: Simon Krisztián: Marketing & Media, Editor-in-Chief
Árr Mariann: Generali, marketing és customer experience vezető; Roar, Managing Director
Matócza Szabina: Cherrisk, Head of Innovation & Development
Tóth Valentin: Coca-Cola HBC, Group Community Affairs Director
Bácskay Zsófia: METU egyetemi hallgató
Valentin Dóra: METU egyetemi hallgató

A Z generáció hatékony elérése napjaink egyik legnagyobb kihívása a márkák számára. A MOST-generáció 2020-ra a vásárlások 40%-át bonyolítja majd. Az egyre rövidebb fogyasztói figyelmi küszöbértéküket csak egyre hatásosabb vizuális tartalmakkal lehet meghódítani. Erre az olyan online felületek jelentik a fő platformot, mint a Facebook, az Instagram, a Snapchat, vagy a YouTube. A fiatalok számára a reklámok 95%-a unalmas. 2000-ben még átlagosan 12,5 másodpercig tudtak egy dologra figyelni, mára ez a szám mindössze átlagosan 8,25. Ez azt jelenti, hogy a digitális bennszülöttek már kevesebb ideig képesek koncentráltan figyelni, mint egy aranyhal, amely kilenc másodperc után veszíti el az érdeklődését. Szolgáltatói oldalról egyre nagyobb kihívás márkaüzenetet eljuttatni a ma már szinte csak a digitális térben megtalálható digitális natív generációhoz. Hogyan lehet erősíteni a márkabevonódást? Hogyan lehet a megjelenéseinkhez olyan tartalmi márkamegoldásokat fejleszteni, melyek érdekelhetik a fiatalokat? Mi a helyzet az influencerekkel? A hitelesség a kulcs? Lehetnek ők is a csodafegyverek a Z generáció elérésében? Erről beszélgetnek szakértő vendégeink.

12:30 12:50

ADSTREAM - SUPPORING THE AD DELIVERY PROCESS FROM START TO FINISH

advertising deployment system, End-to-end administration support

Katie Nykanen

  • Adstream
  • Chief Technology Officer
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

12:50 12:55

TOP 25 - A LEGMEGHATÁROZÓBB EMBEREK A HAZAI DIGITÁLIS PIACON

DÍJ BEHARANGOZÓ

Simon Krisztián, Marketing & Media, főszerkesztő

12:55 14:00

EBÉD

14:00 14:10

BELIEFS & REALITIES IN THE HUNGARIAN LABOR MARKET: HOW WE SEE IT

talent hiring, epmloyee retention, workplace diversity

Madár István

  • Portfolio Csoport
  • Vezető elemző (Makrogazdaság)
ELŐADÁS: MAGYAR ELŐADÁS
14:10 14:40

CANDIDATE EXPERIENCE & WORKING PLACE 2.0: EMPLOYEE LOVE BRANDING

talent hiring, epmloyee retention, workplace diversity

KEREKASZTAL-BESZÉLGETÉS

Moderátor: Madár István: Portfolio Csoport, vezető elemző
Hinterstein Anikó: Magyar Telekom, Recruitment & Employer Branding Team Leader
Márton Katalin: Praktiker, Head of HR
Csanda Gergely: Talentuno, marketingvezető
Kreiter Éva: Dreher Sörgyárak, HR-igazgató
Nahlik Anikó: Enloyd Hungary, Team Leader Engineering, Logistics, Operations and Corporate Division

A Korn Ferry tanácsadócég kutatása szerint a cégek többsége folyamatosan küzd a munkaerőhiánnyal és a gyors fluktuációval. Ennek ellensúlyozására a világ legismertebb márkái lebilincselő munkavállalói élménnyel válaszolnak. Az igazán innovatív vállalatok mindent megtesznek azért, hogy a lehető leghatékonyabban találják meg a tehetségeket: digitális megoldások, az ügyvezető integrálása az onboarding folyamatokba, 360 fokos videó, Facebook story, szokatlan toborzási módszerek. Melyek az employer branding stratégia hatékony modelljei, irányai, amelyek vonzzák a tehetségeket és növelik a dolgozók motivációját? Mennyire fontos a HR, a marketing és a kommunikáció együttműködése? Milyen módon lehet teljes képet alkotni a jelentkezők személyiségéről, motivációs szintjéről, a munkakörhöz szükséges kompetenciák meglétéről és a konkrét szakmai tudásáról?

14:40 14:55

PAID CONTENT FOR PUBLISHERS, GREEN MEDIA & ENTERTAINMENT

new subscription business model, climate change, environmental awareness, sustainable future

Pusztay András

  • Index.hu Zrt., CEO

Szabó Zoltán

  • Index.hu Zrt., Stratégiai igazgató

MAGYAR ELŐADÁS

14:55 15:15

THE NEW ERA OF CROSS-MEDIA MEASUREMENT

impacting the customer journey & increase audience engagement

Marta Sułkiewicz

  • Gemius
  • Chief Executive
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

A közönség fogyasztási szokásainak változásával és az egyszerre több médiatípusban futó integrált kampányok számának növekedésével megnőtt az igény a különböző médiatípusra kiterjedő, pontos és következetes médiamérésre. A hirdetési piac szereplői a média-befektetéseiket optimalizálva, a lehető leghatékonyabban szeretnék elérni a vásárlóikat. A vásárlási folyamat - a sok-sok felület miatt - egyre komplexebbé válik, egyre több elemzést igényel az egyes csatornák összehangolása, a szinergiák megteremtése. Törekvések, elképzelések léteznek, de a valódi multiplatform mérésekre még nincsenek konszenzusos megoldások. A Gemiusnak Lengyelországban már kifejlesztett egy cross-média mérésre alkalmas (GemiusAdReal) panelt, mely segítségével a hagyományos és a digitális média világát kapcsolják össze. Lehetővé válik a médiatevékenység mélyreható monitorozása három platformon: TV, PC és mobil, beleértve a legfőbb alkalmazásokat: Facebook, Instagram és YouTube.

15:15 15:45

MEDIA IS THE MESSAGE 2.0 & BRAND SAFETY

content is king & distribution is queen, new models of content production, experience enhancement

KEREKASZTAL-BESZÉLGETÉS

Moderátor: Kőszegi András: Onbrands.hu, alapító, márkainspirátor
Györke Zoltán: MediaWorks Hungary Zrt. értékesítési igazgató
Óhidi Zsuzsanna: Marquard Media, Managing Director
Orosz Márton: Portfolio Csoport, tartalomfejlesztési Igazgató
Guttengéber Csaba: Atmedia, ügyvezető igazgató
Vági Róbert: Central Médiacsoport, kereskedelmi igazgató
Szauer Tamás: HVG, Terjesztési-és marketingigazgató

Mind az offline, mind az online területen zajlanak tulajdonosváltások, fúziók, új médiatermékek születnek, és meglévők tűnnek el. A tulajdonosi átrendeződéseket nem minden esetben az organikus fejlődés vezérli. A digitális média előretörésével, azon belül is az automatizált kampányok és a közösségi médiaplatformok nehezebben kontrollálható minőségű és kontextusú hirdetéskiszolgálásai a megjelenések akár 3-13%-át is veszélyeztethetik márkabiztonság szempontjából. Érdemes készülni a piaci iramváltásra, hiszen aki képes a folyamatos innovációra, és képes alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez, az megszilárdíthatja piaci pozícióit. Hogyan teheti egy médiatulajdonos a tartalmait egyszerre vonzóbbá a fogyasztók, illetve eladhatóbbá a hirdetők számára? Melyek a tartalomgyártás és terjesztés új modelljei? Mekkora hangsúly lesz a digitális terület fejlesztésén? Ezekre a kérdésekre is választ adnak előadóink

10:30 11:00

MASTERCLASS: ECO-CONSCIOUS VS. GREENWASHING

purposeful branding, reusable, zerowaste design for longevity

Lakinger József

  • GreenGo
  • marketingvezető
AIR TEREM

MAGYARELŐADÁS

Gerd Leonhard jövőkutató szerint egy új gazdasági rend, a fenntartható kapitalizmus („people-planet-profit”) van kibontakozóban. A vásárlók ma már nem elégszenek meg egyszerűen a termékek megvásárlásával, szívesebben választanak olyan árucikket, amelynek előállítójához valamilyen felelősségvállalás kapcsolódik, pozitív hatással van az életminőségre. Egyre kevésbé számít luxusnak, ha környezetbarát terméket vásárolunk, vagy a környezetet kevésbé terhelő szolgáltatást veszünk igénybe. A Greengo megbízásából végzett kutatás során kiderült, hogy a magyarok 42%-a saját elmondása szerint hajlandó többet fizetni a környezettudatos (öko, zöld) termékekért – nagy részük akár 10-30 %-kal többet is, mint egy hagyományos termékért. Bár a rendszeresen zöld árucikkeket, szolgáltatásokat vásárlók aránya még viszonylag alacsony a lakosság körében, a 30-39 éves korosztály élére állt az öko-tudatosak táborának. Tudja e a magyar fogyasztó, hogy mi az zöld termék? Mi motiválja a fogyasztót, miért választanak zöld terméket a fogyasztók: ár, minőség, státusz? Van-e szerepe a szégyennek a vásárlási döntésében? Valóban áldoznak-e a zöld termékekért?

12:00 12:30

MASTERCLASS: CONSUMER DISLOYALTY IS THE NEW NORMAL - POWERED BY NIELSEN

brand loyalty & disloyalty, superior quality, price, convenience

Kurucz Péter

  • Nielsen
  • kereskedelmi kapcsolatok igazgató
AIR TEREM

MAGYAR ELŐADÁS

Míg sok vállalatnak a kíméletlen árverseny az egyetlen út a vásárlók megőrzésére, addig más márkák iránt rajonganak az emberek. Szakmai konszenzus szerint a jól felépített, erős brandek iránt magasabb a lojalitás és kisebb az árérzékenységük. Ám a Nielsen DisLoyalty felméréséből az derült ki, hogy globálisan a fogyasztók csupán 8 százaléka ragaszkodik az általuk megszokott márkákhoz és termékekhez. Ez hazánkban sincs máshogy: 100-ból 15 magyar márkahű, míg a magyarok több mint egyötöde szívesen próbál ki új dolgokat.

14:00 15:30

E-COMMERCE STRATEGIES: DIGITALIZATION & INNOVATIVE BRAND BUILDING DRIVE GROWTH

e-commerce champions, successful online strategies

WORKSHOP #1

AIR TEREM

Moderátor: Jakó Melinda: OD PARTNER Kft., szervezetfejlesztő és coach
Madar Norbert: GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft., vezető tanácsadó
Burka Szilvia: Praktiker Magyarország, Marketing Manager
Mészáros Zsolt: Tchibo: General Manager
Sándor Gabriella: Libri-Bookline, marketingvezető
Simon Bernadett: Aqua Webáruház, marketingigazgató

2018-ban a több mint 5000 webáruház közül az első 10 piaci súlya - az összesen nettó 425 milliárd forint forgalmú hazai e-kereskedelmi piacon 35% volt. A legnagyobb webáruházak körében komoly változások történtek, történnek. Miközben a piaci szereplők egy része kiemelkedő bővülést tudott elérni, addig több kereskedő stagnálást, vagy akár forgalmi visszaesést volt kénytelen megélni. A változások mögött érdekes és fontos trend, hogy a meghatározó, hagyományos bolti háttérrel rendelkező kereskedők egyre nagyobb piaci súlyt szereznek az online értékesítések terén is. A workshopon megtudhatjátok, hogyan látják a hazai e-commerce szereplők az iparáguk, vállalatuk és az általános üzleti közeg lehetőségeit, kihívásait és problémáit.

11:15 11:45

MASTERCLASS: SUSTAINABLE AND ETHICAL FASHION

zerowaste, design and implications for innovation

WORKSHOP

EARTH TEREM

Moderátor: Korn Anita: televíziós főszerkesztő, a Ruhastory blog/vlog szerzője

Cakó Kinga: CAKÓ, tulajdonos és divattervező

Veszprémi Gabriella: Gabriella Veszprémi, tulajdonos és cipőtervező

Molnár Nini: LiveRobe, alapító

A fenntartható, felelősségteljes divat témája épp úgy beletartozik a környezettudatos mindennapokba, mint az, hogy nem kérünk szívószálat a limonádénkba, hogy szelektíven gyűjtjük a hulladékot, vagy törekszünk a zero waste háztartásra. A divatipar a világ második legszennyezőbb iparága. Mit tehetünk fogyasztóként, vagy épp divat-őrültként azért, hogy a gardróbunkkal ne terheljük a bolygónkat? És mit tehetnek a tervezők? A környezettudatosság egyik lépése az lehet, ha a tárgyainknak, ruháinknak története van. Ha valamiért fontosak nekünk. Úgy máris ragaszkodunk hozzájuk, hordjuk őket, és nem hagyjuk, hogy az évi több millió tonnányi szemétkupac tetejére kerüljenek. A “Ruhastory" YouTube csatornán ismert emberek gardróbjában válogatunk. Kiderül, ők melyik darabokhoz, és miért ragaszkodnak. Így közelebb kerülünk hozzájuk is, olyan történeteket tudunk meg róluk, amiket eddig nem, és ami a legfontosabb, velük együtt teszünk egy lépést a fenntarthatóbb divat felé. A Ruhastory blog és vlog helyet ad a magyar tervezőknek is, akik az etikus gyártással, az egyre tudatosabb anyagválasztással, vagy épp a zero waste szabással haladnak a zöldebb divat felé felé.

14:00 15:30

AGENCY OF THE FUTURE: SURVIVOR KIT

the new era of advertising agency structure & agency workflow

WORKSHOP #2

EARTH TEREM

Moderátor: Weinberger Roland: ti:me Agency, Kreatív Igazgató

Kovács Levente: White Rabbit, kreatívigazgató, partner
Radovics Péter: Lounge Design Kft., kreatívigazgató
Kenczler Márton: HPS, kreatívigazgató
Vér Balázs: DeepInsight, kreatívigazgató

Változnak az idők, és ezzel együtt az ügynökségek is. Némelyek csak a felszínen kívánnak az új korszakhoz idomulni, mások totálisan új felállásban képzelik el a reklámkészítést, kommunikációs tanácsadást. A hagyományos reklámügynökségi modellek eltűnőben vannak, a mérési módszerek elavultak, a reklámiparból hiányzik a diverzitás. Míg egyesek költséghatékonyabb módon szolgálják ki ügyfeleiket, addig mások természetesebben élik meg az egyre fokozódó versenyben a konszolidációs folyamatokat. A digitalizáció újabb és újabb kihívások elé helyezi az ügynökségeket. A workshop fő témája: Mi kell az ügynökségek sikeréhez 2020-ban?

KINYOMTATNÁD?