Programok

08:00 09:00

Érkezés, regisztráció

09:05 09:10

BRANDED ENTERTAINMENT - LEAVING MONEY ON THE TABLE

myths and facts, experience, interactive content, creative engagement

BARNA TAMÁS

  • Republic Group reklámügynökségi csoport
  • Managing Director, a BrandFestival elnöke
MAGYAR ELŐADÁS

2020 újabb izgalmat ígér a reklámszakma szereplői számára. Az idei BrandFestivalon is a jelen tendenciái alapján vizsgáljuk a következő évek marketingkommunikációs trendjeit. A jövő a márkák által generált élményekről fog szólni. Azok a brandek lesznek a győztesek, melyek a legizgalmasabb és legértékesebb élményt tudják nyújtani a vásárlóknak. Pontosan ezért a kulcs, hogy a hirdetők mennyire ismerik és használják a márkázott tartalom alapú megoldásokat: multiplatform, branded content, transmedia és multiscreen storytelling.

09:10 09:40

TREND-DRIVEN INNOVATION

the expectation economy, unique-value propositions to customers

Delia Dumitrescu Wieser

  • TrendWatching
  • Lead Innovation Architect
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

Amelyik vállalat nemet mond a fejlesztésre, lemarad. A cégvezetők, vállalkozók, innovációs szakemberek és marketingszakértők ezért is szeretnék tudni, melyek a fogyasztók elérésének leghatékonyabb útjai. A TrendWatching kutatói szerint az Age of Identity, az Age of Value, az Age of Attention korszaka után az Expectation Economy köszöntött ránk, vagyis a személyre szabott márkaélmény áll a márkák kommunikációs tevékenységének középpontjában. Ez az időszak számos új lehetőséget hoz magával, mivel még a legóvatosabb fogyasztók is várják az izgalmas és gyakorlatias innovációkat, a márkaélményekkel kapcsolatos elvárásaik egyre magasabbak. A TrendWatching mint a globális trendeket összegyűjtő cég, a „Trend-Driven Innovation” című könyvben foglalta össze a legújabb üzletileg releváns fogyasztói trendeket: 15 évnyi adatgyűjtés, 2000 innovációs szakember és többmillió fogyasztó véleménye.

09:40 10:10

EXPERIENCE DESIGN: BRAND INNOVATION ON THE NEW WAY

a new era of experience branding, emotional connection with customers

Indy Saha

  • Mckinsey & Company, Associate Partner
  • Experience Design
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

Az innováció olyan design thinking eredménye, amely három terület átfedéséből jön létre: az emberi igények, szükségletek és vágyak; ezek technikai megvalósíthatósága; és üzleti kivitelezhetősége. A design sokkal több, mint formatervezés, ergonómiai és érzelmi többlet: ez a versenyelőnyt jelentő újfajta filozófia. A Mckinsey-nél olyan eszközként tekintenek a designra, mely tudatosabbá teszi az élményátadás folyamatát, segít abban, hogy a vásárló pozitív élményeket kapjon és lojálissá váljon. Emberközpontú design-üzleti módszertanuk felszabadítja a kreatív erőt és az innovációs potenciált. Segítségével megtalálhatjuk a legfontosabb érintkezési pontokat (Customer Touchpoint), és tudatosan összehangolhatjuk azokat, hogy jobb vásárlói, felhasználói élményt nyújthassunk.

10:10 10:40

SOUND BUSINESS: THE AMAZING WORLD OF AUDIO BRANDING

creativity, brand strategy, business transformation

Jonny Round

  • The Sound Agency
  • Managing Director
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

A hang közvetlenebb és érzékibb a vizualitásnál, mert a fülünket nem tudjuk becsukni. Jonny Round a The Sound Agency, audio-branding tanácsadással foglalkozó tanácsadó cég ügyvezetője. A cég fő profilja, hogy olyan auditív ingerekkel segítse a márkaépítés folyamatát, amely javítja a fogyasztók észlelését, vásárlási tapasztalatait. Az audio branding a szűkebb értelemben vett definíciója szerint egy bizonyos termék vagy vállalat számára komponált zenét jelenti, tágabb értelemben véve viszont hangtervezés: a videojátékok, filmek hangeffektjeitől kezdve akár a szállodák előterében játszott zene ritmusának meghatározásáig. A cél ugyanaz, hogy a fogyasztók minél kellemesebbnek éljék meg az ott töltött időt. Az okostelefonok személyre szabható hangjelzései csak a kezdetet jelentik.

10:40 11:10

FUTURE SCENARIO FOR THE TV INDUSTRY

digitalization, diversity, developing & content strategy

PORTRÉBESZÉLGETÉS

Szalay Dániel: Media1, alapító-főszerkesztő
Pavel Stanchev: TV2 Média Csoport Zrt. vezérigazgató

A televízió hatékony médium: magas elérés, hiteles mérés, áttekinthető elszámolás, a márkaépítés és az értékesítésösztönzés egyik legbiztosabb eszköze. Egyetlen más médiaműfaj sem tud ekkora nézőtömeget egy helyen, egy időben egyszerre összegyűjteni. A TV2 Csoport tizennégy csatornájával a legnagyobb magyarországi, régiós szinten is jelentős televíziós társaság. Pavel Stanchev közel három évtizedes vezetői tapasztalattal rendelkezik a nemzetközi televíziózás és média területén, a legnagyobb francia tévétársaságtól, a TF1 Grouptól érkezett a TV2-höz. Legfőbb törekvései között van a regionális terjeszkedés, a streaming és on-demand platformok fejlesztése, valamint a több beszállítós saját műsorgyártási modell kialakítása. Mi jelenti az igazi kihívást a szakembernek a magyar médiapiacon? Milyen innovatív fejlesztésekkel készül a TV2 Média Csoport? Milyen hatása van a globális streaming szolgáltatók, mint a Netflix, az Amazon Prime vagy a Disney térnyerésének, helyettesíthetik-e a hagyományos televíziózást?

11:10 11:20

SZÜNET

Tartunk pár perc szünetet. Frissülj fel, beszélgess kicsit, és harapj is néhány falatot! Mindjárt folytatjuk!

11:20 11:50

THE CASE FOR CHAOS: DISRUPTION BY CREATIVE TECHNOLOGY & INNOVATION

creative, design, brand strategy, business transformation

Martin Weigel

  • Wieden + Kennedy Amsterdam
  • Head of Planning
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

A Wieden + Kennedy a világ egyik legjelentősebb reklámügynöksége. Kreatív agytrösztjei szerint a jó reklámot a fogyasztónak élményként kell megélnie, éppen ezért a márkázott tartalomban látják az ügynökség és az egész reklámszakma jelenét és jövőjét. Legnagyobb ügyfelük a Nike, melyhez a sportszergyártó egyik designere ajánlotta be őket még ’80-as években. Az 1974-ben 35 dollárért vásárolt logóterv mögé felépített marketinggépezet mára 47 milliárd dollárra emelte a sportvállalat márkaértékét. Martin Weigel, a W+K amszterdami alakulatának stratégiai látnoka, egy igazi reklámgourmand. 27 évnyi tapasztalattal a háta mögött, New Yorktól Amsterdamig, a WC-papírtól a gyémántig szinte mindennek alkotott már stratégiát. A W+K Amszterdam kliensei közé olyan ismert márkák tartoznak, mint a Nike, Heineken, Corona, Airbnb, Milka, Moncler, Facebook, Instagram.

11:50 12:20

DISRUPTION BY DESIGN: CREATING THE NEXT AGENCY MODEL

digital transformation, digital innovation, creative engagement

Oliver Feldwick

  • The&Partnership London
  • Head of Innovation
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

The&Partnership London egy jövőfókuszú kreatív ügynökség, mely 2016-ban a legtöbb díjat nyerte el a Cannes Lions Reklámfesztiválon, míg a Campaign Big Awards-on az „Év Digitális Ügynöksége” címmel tüntették ki. A technológia gyors ütemű fejlődésével és egyre szélesebb körű elterjedésével a kreativitás és az adatok együttes használatának trendje még fontosabbá vált napjainkban. Mindez természetesen az ügynökségek számára is kihívás, hiszen fontos, hogy a legújabb trendeket úgy integrálják az ügyfelek kampányaiba, hogy azok szemmel látható eredményt hozzanak. A hatékony kommunikáció legfontosabb összetevői az adat, a látvány és a technológia. Ezek kombinációival lehet az ügyfelek céljainak megfelelő merész és innovatív megoldásokat megtalálni. Ezen a téren világszínvonalú a The&Partnership London kreatív teljesítménye. A projektjeikben toronymagasra pakolják a merészségi lécet, és olyan márkákkal dolgoznak együtt, mint a Toyota, Lexus, The Times, Wall Street Journal, The Sun, British Gas, Google, Best Buy, Samsung.

12:20 13:30

EBÉD

Itt egy hosszabb pihenőt tartunk, hogy kényelmesen megebédelhess. Változatos menüt állítottunk össze, és akkor is jól fogsz lakni, ha speciális diétát tartasz.

13:30 14:00

DISRUPTION BY CREATIVITY INNOVATION

creative, design, brand strategy, entertainment, business transformation

Arkadiusz Los

  • Dragon Rouge
  • Brand Consulting and CI Director
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

A Dragon Rouge a designközpontú gondolkodók alkotóműhelye. Egy trendszetter, kreatív butik reklámügynökség. A világ 8 pontján - Hamburg, London, New York, Párizs, Sao Paulo, Sanghaj, Szingapúr, Varsó - rendelkeznek irodával, fő profiljuk a designközpontú és élményalapú kommunikációtervezés és -fejlesztés. A kommunikációs iparágban az élménygazdaság korszakát éljük. Az élmény megkülönböztető erejű gazdasági előnnyé vált, az érzelmekre és érzésekre építő kommunikáció üzleti hozadéka nagyobb, mint a racionális meggyőzésé. A vonzó arculat, a hatalmas reklámkampány és a tökéletes árucikk ma már egyre kevésbé elég egy cég sikerességéhez. A Dragon Rouge által fejlesztett kreatív platformok a márka belső értékeit helyezik a középpontba, ezáltal hoznak létre egy design- és élményalapú kommunikációs modellt. Mindez hatalmas kompetitív előnyt nyújt a branding területén.

14:00 14:30

RE-THINKING PROGRESS: PLASTIC BANK - THE FUTURE OF THE PLANET

new way to design, make, and use things within planetary boundaries

David Katz

  • The Plastic Bank
  • Founder & CEO
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

Megoldható-e az óceánok megtisztítása a műanyaghulladéktól és a szegénység problémája egyszerre? A válasz igen, hiszen ez a Plastic Bank ambiciózus célja. A céget David Katz 2013-ban azzal a céllal alapította, hogy egymilliárd embert gyűjtsön össze a hulladék hasznosítására, miközben javítja a hulladékgazdálkodási infrastruktúrával nem rendelkező országokban élő emberek életét. Kidolgozott egy különleges üzleti modellt: pénzügyi értéket rendeltek a műanyaghoz, amely a közösségi és családi tulajdonban lévő bankfiókok hálózatán keresztül esélyt teremt a családok megélhetésének javítására és hosszú távú céljainak megvalósítására. Az iskolai tandíjtól kezdve a fűtőolajon át minden megvásárolható műanyag szemétért cserébe.

14:30 15:00

THE FUTURE OF ADVERTISING: THE AGE OF INTERACTIVE CREATIVITY

digital innovation, creative engagement

Iain Preston

  • R/GA London
  • Head of Growth for EMEA & Executive Director
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

A New York-i gyökerű R/GA ügynökséget a kreativitás és a kommunikáció jövőbelátójának tartják. A világ egyik legtöbbet emlegetett és legtöbb díjat, köztük több mint 60 Cannes-i oroszlánt elnyert ügynöksége. A Nike+ kampányukat az Advertising Age, a világ vezető reklám szaklapja beválogatta a 21. század legjobb reklámalkotásai közé. A céget a reklámipar nagyágyúja, Bob Greenberg alapította 1977-ben. Köztudott róla, hogy kilencévente újraalkotja az ügynökség működési modelljét, hogy lépést tartson a technológiai változásokkal. Az R/GA filmprodukciós ügynökségként indult, korábban olyan filmek munkálataiban vett részt, mint A nyolcadik utas: a halál, a Predátor, a Hetedik vagy Woody Allen Zeligje. Üzleti hitvallásuk az adatvezérelt marketingen és mesterséges intelligencián alapuló „Transformation at Speed”. Jelentősebb ügyfeleik közé tartozik a Dr. Dre, a Nike, a Siemens, a Bradesco, a Heineken, a McDonald’s, az Emirates, a Guinness, a Hyundai és a Google.

15:00 15:30

DIGITAL STRATEGY DRIVING FMCG GROWTH

innovative product management, creative brand building, digitalisation

Marcelo Pascoa

  • Burger King
  • Global Head of Brand Marketing
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

A Burger King márka merész, bátor és innovatív marketingkampányokkal építette fel hírnevét. Folyamatosan feszegetik a kreatív kiválóság határait, melybe sokszor az is beletartozik, hogy oda-vissza megtréfálják egymást vetélytársával. A gyorsétteremlánc vallja, hogy céltudatossággal egy márka hosszú távon jó üzleti eredményeket érhet el. A Burger King a digitalizációt a márkaépítési filozófia szerves részévé tette, a technológiai fejlődést sikeresen integrálta a marketing és kreatív folyamatokba. A márka komoly sikertörténettel bír a Cannes-i reklámfesztiválon, hiszen 1969 óta összesen 76 díjat nyertek, köztük két nagydíjat a 2016-os McWhopper kampányért. A Subservient Chicken a mai napig mérföldkő a reklámkészítés történetében. Ez volt az első valóban működő, interaktivitást generáló online marketing aktivitás. A legelső hatásos online vírusreklám, ami messze megelőzte a korát.

15:30 16:00

DISRUPTION BY CREATIVITY & INTERACTIVITY

digital innovation, creative engagement

John Szalay

  • The Martin Agency
  • Associate Creative Director
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

Az 1965-ben alapított The Martin Agencyt a Campaign magazin beválogatta a világ Top 25 reklámügynöksége közé, míg 2010-ben az Adweek az év ügynökségének választotta. Hitvallásuk, hogy a márkaélmény átadását a kreatív üzenetet hitelesítő, újszerű kommunikációs megoldásokkal kell erősíteni. Az egyre rövidülő figyelmi küszöbértéket csak hatásos vizuális tartalmakkal lehet meghódítani. A fogyasztóval való interakció új gondolkodásmódot igényel a digitális térben. Az ügynökség kiterjedt ügyfél-portfólióval rendelkezik: Virginia Tourism Corporation, Geico, Oreo, Ups, Donate, Lidl, Trident, John F. Kennedy Library and Museum. Még a ’60-as évek végén alkották meg a Virgina Turisztikai Hivatal szlogenét: Virgina is for Lovers. A kampányt az Advertising Age beválogatott az ikonikus reklámok gyűjteményébe.

16:00 16:30

DISRUPTION BY THE JOURNEY TO SPORTS VR

the future of consumer experience

Paul Kandel

  • Intel Sports Group
  • Chief Strategy Officer
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

Miközben hazánkban gyakran üresek a lelátók, addig a világ más részein a stadionok szinte mindig maximális kihasználtsággal üzemelnek. Az Y és Z generáció részére olyan újszerű élményt kínáló (sport)tartalmat kell alkotni. Az Intel True View technológiája egyedi élményt nyújt a nézőknek, emellett új marketing és kommunikációs lehetőség a sportipar szereplőinek. Az NBA és az NFL után a spanyol bajnokság két legnagyobb klubjával, a Real Madriddal és a Barcelonával, valamint az angol bajnokságban szereplő Manchester Cityvel, Liverpoollal és az Arsenallal is szerződést kötött az Intel. A stadionokba 38 darab 5K felbontású kamerát telepítettek, ezek meccsenként több mint 200 terrabájt adatot rögzítenek és küldenek egy szerverre. Ebből egy speciálisan erre kiképzett szakember három különböző tartalmat képes előállítani. 360 fokos ismétlés; lézerfal; és a légy te a játékos. Utóbbival a néző bármikor megállíthatja a meccset és egy adott sztár szemszögéből láthatja a pályát.

14:30 16:00

CHATBOT: TRANSFORM YOUR CUSTOMER EXPERIENCE

increase sales & retention

WORKSHOP #1

Szabó Csenger: Chatbotize.me, ügyvezető
Tumó Nóra: Telenor, Brand and Communication Campaign Group Lead
Deliága Ákos: Talk-A-Bot, társalapító-ügyvezető
Kovács András Péter: Magyar Telekom, marketingkommunikációs osztályvezető
Kiss Huba: Comnica, Head of Marketing

A perszonalizáció a hirdetők és az ügynökségek egyik legfőbb prioritása. A személyre szabott márkaélmény akár nyolcszor hatékonyabb konverziót is eredményezhet. Az utóbbi idők egyik legnagyobb digitális fegyvere a chatbot. A Gartner piackutató cég felmérése szerint 2022-re 72%-ban digitális csatornákon fognak zajlani az ügyfélkapcsolatok, ezen belül a chatbotok használata 15%-os lesz. Világszerte 60 millió vállalkozás van jelen a Messengeren. A cégek 300 000 chatbotot működtetnek, Magyarországon kb. 1500 magyar nyelvű virtuális asszisztens létezik. Elsősorban olyan területeken használják, mint az ügyfélszolgálat, munkaerő-toborzás, e-commerce vásárlási asszisztenseként, vagy leadgenerálás. Hogyan konvertálunk érdeklődőket és melyek a legkiválóbb ár-érték arányú módszerek? Hogyan toljuk tovább az érdeklődő fogyasztót a sales cikluson? Mi kell egy jó chatbot stratégiához? Miért van szükségük a marketingeseknek chatbotokra? A workshopon minden kiderül.

14:30 16:00

BRAND EXPERIENCE & BRANDED CONTENT

the future of branded content, creating a winning branded content strategy, implementation experience

WORKSHOP #2

Kálló Péter: Rockstar Photographers, alapító
Érdi Katalin: Signal Iduna, Kommunikációs és marketing osztályvezető
Csendes Szandra: Unilever (AXE), Brand Manager

A fogyasztók figyelme széttöredezett, ezért a régi push módszerek mellett vagy helyett érdemes arra koncentrálniuk, hogy milyen egyéb, könnyen befogadható ingerekkel lehet hatni rájuk. Míg a 2000-es években egy bannerhirdetés átkattintási aránya a 10%-os határt súrolta, ma már ez a szám a fél százalékot sem közelíti meg. Az egyre intenzívebben változó médiafogyasztási szokások új megoldásokat követelnek meg, hogy hatékonyan elérhessük a fiatalokat. Egyre nehezebb kitűnni a sok tartalom, termék és reklám közül. Iparági felmérések szerint most már csak átlagosan 8,25 másodpercig kötik le a Z generáció figyelmét a médiatartalmak. Hogyan lehet erősíteni a Z generáció márkabevonódását? A tartalmi alapú hirdetési megoldásokkal valóban úgy tudjuk átvinni a kommunikációs üzenetet, hogy közben a felhasználó élvezettel fogyasztja a tartalmat, és nem érzi magát „megtámadva”? Ezekre a kérdésekre keressük a választ a workshopon.

08:00 09:00

Érkezés, regisztráció

Elérkezett a második nap. A szabályok ugyanazok, mint tegnap: nézz meg minél több előadást és workshopot, a szünetekben pedig lazíts!

09:10 09:30

GLOBAL CEO OUTLOOK: DISRUPTIVE INNOVATION - POWERED BY KPMG

GLOBAL CEO OUTLOOK: DISRUPTIVE INNOVATION - POWERED BY KPMG

Rózsai Rezső

  • KPMG Magyarország
  • vezérigazgató

MAGYAR ELŐADÁS

A KPMG CEO Outlook ötödik éve kínál egy mélyreható áttekintést a vállalati és a gazdasági növekedéssel kapcsolatban, több mint 1300 globális cégvezető szemszögéből. A CEO-k komoly válaszút elé érkeztek világszerte. Példátlan környezeti, gazdasági és technológiai változásokkal kell szembenézniük, de közben az üzletüknek növekedéséhez is meg kell kérdőjelezniük a régóta élő piaci beidegződéseket és újra kell gondolniuk saját üzleti modelljüket. A világ legnagyobb vállalatvezetőinek kétharmada szerint az agilitás az üzlet új “fizetőeszköze”: amennyiben valaki nem képes alkalmazkodni, az hamar feleslegessé válhat. Mégis csak a cégek felében valósul meg ez a filozófia. Mi a közös a tartós üzleti sikert produkáló vállalatokban? Hogyan látják a cégvezetők vállalatuk, iparáguk és az általános üzleti közeg lehetőségeit, kihívásait és problémáit?

09:30 10:00

NEXT PLEASE: THE 21ST CEO AGENDA

economic forecast, insights and perspectives

Ratatics Péter

  • MOL Magyarország
  • Chief Operating Officer

MAGYAR ELŐADÁS

PORTRÉBESZÉLGETÉS

Napjaink gazdasági környezetére jellemző az ingadozó, bizonytalan, komplex és zavaros, vagyis a VUCA légkör. A mai világ komoly üzleti szemléletet, adatelemzői képességeket és hatékonyságot követel meg a vezetőktől. A munkahelyi automatizáció, digitalizáció, az agilis transzformáció, a munkavállalói élményteremtés, a zerowaste, a purposeful branding, a service design, az emocionális kötődésen alapuló irracionális vásárlói döntések a korábbiaktól eltérő trendek más vezetési kompetenciákat is igényelnek. A MOL, az iparág és az általános üzleti közeg lehetőségeiről, kihívásairól és problémáiról is szó lesz.

10:00 10:30

INSPIRATIONAL STORY: MOUNT EVEREST CLIMBING RECORDER

climbing, peak performance, endurance, breakthrough record

Ngima Nuru

  • Sherpa
  • 22-szeres Everest hegymászó

Lhakpa Tenzing

  • Sherpa

NEMZETKÖZI ELŐADÁS

Serpák. Egy nepáli népcsoport a Himalája északkeleti részén lévő magas völgyekben. 1953. május 29. után váltak ismertté, miután Edmund Hillary, új-zélandi hegymászó Tendzing Norgaj Sherpa segítségével elérte a Csomolungma csúcsát. A köztudatban sokszor hegyi vezetőként tekintenek rájuk, pedig a serpa népcsoport többsége nem végzi ezt a munkát. Világszerte nagy tisztelet övezi a munkásságukat, hiszen az expedíciók során nehezen nélkülözhető segítséget nyújtanak a hegymászóknak. A fotókon pózoló nyugati hegymászók a serpák több hónapos előkészítő munkájának köszönhetik sikereiket. „Nem a rekorddöntés a célom. A Mount Everest a munkám” – mondta Ngima Nuru Sherpa idén júniusban, miután 22. alkalommal hódította meg a világ legmagasabb pontját. Ő a legfiatalabb hegymászó, aki több mint 20-szor ért fel a csúcsok csúcsára. Emellett környezetvédelmi harcos, csapataival folyamatosan tisztítják a hegyet, legutóbb három tonna szemetet gyűjtöttek össze. Az Everesten kívül megmászta a K2-t, a Cho Oyut, a Lhotset és a Manaslut is.

10:30 10:45

THINKUBATOR: STARTUPS AND LARGE BRANDS MEET TO FOSTER INNOVATION

innovative ideas, innovation & startup ecosystem

Kurtisz Krisztián

  • UNIQA / Cherrisk
  • vezérigazgató
MAGYAR NYELVŰ ELŐADÁS /FELVEZETŐ ELŐADÁS/

A digitalizáció egymás után forgatja fel az iparágakat. Olyan megoldások születnek, melyek pillanatok alatt emelnek fel kis, innovatív garázscégeket és löknek a tönk szélére nagy múltú óriásvállalatokat. A technológiai fejlődés, a versenytársak nyomása és az ügyfélélmény lépésre kényszeríti a tradicionális nagyvállalatokat, teljesen más sebességdimenzióba helyezve a vállalati innovációs környezetet. Az Uniqa biztosító startup jellegű vállalkozásként indította a Cherrisket, amely teljesen digitalizálta a biztosítási folyamatot az értékesítéstől kezdve egészen a kárrendezésig. A startupoktól érkező impulzusok arra is alkalmasak, hogy eredményesen különböztethessük meg magunkat más nagyvállalatoktól és még vonzóbbá váljunk a munkaerőpiacon.

10:45 11:15

THINKUBATOR: STARTUPS AND LARGE BRANDS MEET TO FOSTER INNOVATION

innovative ideas, innovation & startup ecosystem

KEREKASZTAL-BESZÉLGETÉS

MAGYAR ELŐADÁS

Moderátor: Kurtisz Krisztián: UNIQA / Cherrisk, vezérigazgató
Tolnai Ákos: AbilityMatrix, CEO
Kiszely László: AbilityMatrix, Managing Partner
Bíró Tamás: Barion Payment Zrt., Co-Founder & Marketing Director
Szigetlaki Zsolt: Yaw VR Motion Simulator, Founder and Angel Investor
Tüske Tamás: ViddL, Business Development
Katona Bence: Hiventures, vezérigazgató

Magyarországon több mint 500 startup létezik, ami lakosságunkhoz viszonyítva nagyjából azonos arányt mutat más régiós országokéhoz. Ennek a vállalati szegmensnek az elindulását, tíznél is több vállalati inkubátorház segíti. Érdemes azonban figyelmet szentelni annak, hogy a startupok 65%-a elbukik, 25%-a termel valamennyit, 10%-a bejön, és 1000-ből csupán 4 az, amely tényleg telitalálat. A startupok B2C-sikereit a hazai piac korlátozott mérete, a digitálisan affinis lakossági ügyfélkör szűkössége és a tőkeerős befektetői csoportok hiánya is gátolja. Mitől sikeres a startup, miből látható a növekedési potenciál? Mi kell ahhoz, hogy egy startup skálázhatóvá tudjon válni? Hogyan tudja magához vonzani az innovatív startupokat egy nagyvállalat? Erről beszélgetnek szakértőink.

11:15 11:45

CELEBRITY BRANDING, CONTENT CREATORS & BRAND ENDORSEMENTS

creative engagement, visually-rich and interactive content management

KEREKASZTAL-BESZÉLGETÉS

MAGYAR ELŐADÁS

Moderátor: Szántó Péter: SpringTab, Founder & Owner
Farkas Dániel: StarNetwork, szakmai vezető

Egy híresség, egy influencer karakterére épített reklám sikerre vihet egy márkát. Egyre több márkatulajdonos hisz abban, hogy az ismert egyéniségekkel jól lehet csomagolni a marketingüzeneteket. A híresség nem pusztán egy „rábeszélőgép”, hanem olyasvalaki, aki egy kicsit elvarázsolja a fogyasztót – egészen addig, amíg a hitelesség határain belül marad. Többek között a következő kérdésekre is választ adnak szakértő előadóink:
• Igaz, hogy a hírességek helyét átveszik az influencerek?
• Mítosz vagy valóság, hogy a celebreklámok költségesek és kockázatosak?
• Mit nyer a márkatulajdonos és mit a reklámarc egy termékpartneri együttműködéssel?
• Miben rejlik a celeb/influencer marketing legnagyobb erőssége, gyengesége, lehetősége és veszélye?
• Az ördögnek is eladom magam: számít-e a hitelesség?

11:45 12:00

FUTURE SCENARIO FOR THE TV INDUSTRY

digitalization, diversity, developing & content strategy

Csikesz Erika

  • TV2 Média Csoport
  • Client Service Director
MAGYAR ELŐADÁS

A televízió továbbra is hatékony médiatípus. A hirdetések esetében már korántsem az a kérdés, hogy szpot, szponzoráció, esetleg on-air vagy online felületeken fusson a hirdető kampánya, hanem hogy milyen médiatípusokon átívelő ötlettel, üzenettel szólítjuk meg a célcsoportot. A TV2 a felületeire eszközként tekint, és azok szinergiájában gondolkodnak, hogy az üzleti és marketing célokat megvalósíthassák ügyfeleik számára. A digitalizációs fejlesztésekkel a fiatalabb tartalomfogyasztók számára is vonzóvá szeretnék tenni a televíziózást. Az előadáson többek között az is kiderül, hogy milyen hirdetési innovációk állnak rendelkezésre a TV2 Média Csoport reklámportfóliójában és mire van komoly piaci igény?

12:00 12:30

VISUAL STORYTELLING: HOW TO TARGET GENERATION Z

digital creativity, visually-rich and interactive content, purposeful branding

KEREKASZTAL-BESZÉLGETÉS

Árr Mariann: Generali, marketing és customer experience vezető; Roar, Managing Director
Matócza Szabina: Cherrisk, Head of Innovation & Development
Tóth Valentin: Coca-Cola HBC, Group Community Affairs Director
Két Z generációs METU egyetemista: Bácskay Zsófia, Valentin Dóra

A Z generáció hatékony elérése napjaink egyik legnagyobb kihívása a márkák számára. A MOST-generáció 2020-ra a vásárlások 40%-át bonyolítja majd. Az egyre rövidebb fogyasztói figyelmi küszöbértéküket csak egyre hatásosabb vizuális tartalmakkal lehet meghódítani. Erre az olyan online felületek jelentik a fő platformot, mint a Facebook, az Instagram, a Snapchat, vagy a YouTube. A fiatalok számára a reklámok 95%-a unalmas. 2000-ben még átlagosan 12,5 másodpercig tudtak egy dologra figyelni, mára ez a szám mindössze átlagosan 8,25. Ez azt jelenti, hogy a digitális bennszülöttek már kevesebb ideig képesek koncentráltan figyelni, mint egy aranyhal, amely kilenc másodperc után veszíti el az érdeklődését. Szolgáltatói oldalról egyre nagyobb kihívás márkaüzenetet eljuttatni a ma már szinte csak a digitális térben megtalálható digitális natív generációhoz. Hogyan lehet erősíteni a márkabevonódást? Hogyan lehet a megjelenéseinkhez olyan tartalmi márkamegoldásokat fejleszteni, melyek érdekelhetik a fiatalokat? Mi a helyzet az influencerekkel? A hitelesség a kulcs? Lehetnek ők is a csodafegyverek a Z generáció elérésében? Erről beszélgetnek szakértő vendégeink.

12:30 12:40

BRANDING, PACKAGING DESIGN & ZEROWASTE

purposeful branding, reusable, zerowaste design for longevity

MAGYAR ELŐADÁS

Vajda Attila: Vajda-Papír, tulajdonos-ügyvezető igazgató
Kollmann Áron: ti:me Agency, ügyvezető

Gerd Leonhard jövőkutató szerint egy új gazdasági rend, a fenntartható kapitalizmus „people-planet-profit” van kibontakozóban. A vásárlók ma már nem elégszenek meg egyszerűen a termékek megvásárlásával, szívesebben választanak olyan árucikket, amelynek előállítójához valamilyen felelősségvállalás kapcsolódik, pozitív hatással van az életminőségre. A zerowaste elv, és ennek a designra gyakorol hatása egyre nagyobb szerepet kap nemcsak a vállalatok, hanem a fogyasztók gondolkodásában is. A Vajda-Papír Kft.-nek mint az ország piacvezető higiéniai papírgyártójának kiemelt törekvése a környezettudatos működés megvalósítása, emellett a cég innovatív megoldásokkal fejleszti saját gyártói márkáját, az Ooops!-t. Az egyedülálló vizuális világon alapuló toalettpapír csomagolása a világ egyik meghatározó nemzetközi design versenyén, a Design Award & Competition csomagolástervezés kategóriájában szerzett bronz elismerést.

12:40 14:00

EBÉD

14:00 14:30

DIGITAL DISRUPTION, CONTENT CREATION AND MONETISING CONTENT

the future of content, custom publishing, branded content

Lexi Jarman

  • Financial Times
  • Global Director Of Content Solutions
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

A fake news, a szenzációhajhászás és a média polarizációjának korában a Financial Times a független, mérvadó, megbízható újságírás zászlóshajója. Bebizonyította, hogy digitális hirdetési innovációk révén megteremthetők egy minőségi, növekvő üzleti vállalkozás alapjai. A brit Pearson csoport 2015-ben, 844 millió fontért adta el a lapot a legnagyobb ázsiai üzleti médiakonglomerátumnak, a japán Nikkeinek. Jelenleg az online változatra előfizetők a teljes olvasói körnek csaknem a 80%-át adják, a lap olvasótáborának 70%-a külföldi. A médiacég még 2002-ben a brit médiában elsőként vezette be az online tartalmak előfizetéses hozzáférésnek modelljét. Bebizonyította, hogy a digitális transzformációval megteremthetők egy minőségi, növekvő üzleti vállalkozás alapjai. A kiadó elkötelezett a digitális márka szerepében, de nem értékeli alul a nyomtatott újság brandértékét sem. Kutatások igazolják, hogy azok a cégek, amelyek megszüntették a printben való megjelenéseket, márkaismertségben visszaestek. A miértekre a Financial Timesnál közel 11 éve dolgozó Lexi Jarman ad válaszokat.

14:30 14:40

BELIEFS & REALITIES IN THE HUNGARIAN LABOR MARKET: HOW WE SEE IT

talent hiring, epmloyee retention, workplace diversity

Madár István

  • Portfolio Csoport
  • vezető elemző
MAGYAR ELŐADÁS
14:40 15:10

CANDIDATE EXPERIENCE & WORKING PLACE 2.0: EMPLOYEE LOVE BRANDING

talent hiring, epmloyee retention, workplace diversity

KEREKASZTAL-BESZÉLGETÉS

Moderátor: Madár István: Portfolio Csoport, vezető elemző
Hinterstein Anikó: Magyar Telekom, Recruitment & Employer Branding Team Leader
Márton Katalin: Praktiker, Head of HR
Csanda Gergely: Talentuno, marketingvezető
Kreiter Éva: Dreher Sörgyárak, HR-igazgató
Endrei-Kiss Judit: Telenor Magyarország, HR vezérigazgató-helyettes
Nahlik Anikó: Enloyd Hungary, Team Leader Engineering, Logistics, Operations and Corporate Division

A Korn Ferry tanácsadócég kutatása szerint a cégek többsége folyamatosan küzd a munkaerőhiánnyal és a gyors fluktuációval. Ennek ellensúlyozására a világ legismertebb márkái lebilincselő munkavállalói élménnyel válaszolnak. Az igazán innovatív vállalatok mindent megtesznek azért, hogy a lehető leghatékonyabban találják meg a tehetségeket: digitális megoldások, az ügyvezető integrálása az onboarding folyamatokba, 360 fokos videó, Facebook story, szokatlan toborzási módszerek. Melyek az employer branding stratégia hatékony modelljei, irányai, amelyek vonzzák a tehetségeket és növelik a dolgozók motivációját? Mennyire fontos a HR, a marketing és a kommunikáció együttműködése? Milyen módon lehet teljes képet alkotni a jelentkezők személyiségéről, motivációs szintjéről, a munkakörhöz szükséges kompetenciák meglétéről és a konkrét szakmai tudásáról?

15:10 15:30

THE NEW ERA OF CROSS-MEDIA MEASUREMENT

impacting the customer journey & increase audience engagement

Marta Sułkiewicz

  • Gemius
  • Chief Executive
NEMZETKÖZI ELŐADÁS

A közönség fogyasztási szokásainak változásával és az egyszerre több médiatípusban futó integrált kampányok számának növekedésével megnőtt az igény a különböző médiatípusra kiterjedő, pontos és következetes médiamérésre. A hirdetési piac szereplői a média-befektetéseiket optimalizálva, a lehető leghatékonyabban szeretnék elérni a vásárlóikat. A vásárlási folyamat - a sok-sok felület miatt - egyre komplexebbé válik, egyre több elemzést igényel az egyes csatornák összehangolása, a szinergiák megteremtése. Törekvések, elképzelések léteznek, de a valódi multiplatform mérésekre még nincsenek konszenzusos megoldások. A Gemiusnak Lengyelországban már kifejlesztett egy cross-média mérésre alkalmas (GemiusAdReal) panelt, mely segítségével a hagyományos és a digitális média világát kapcsolják össze. Lehetővé válik a médiatevékenység mélyreható monitorozása három platformon: TV, PC és mobil, beleértve a legfőbb alkalmazásokat: Facebook, Instagram és YouTube.

15:30 16:00

MEDIA IS THE MESSAGE 2.0 & BRAND SAFETY

content is king & distribution is queen, new models of content production, experience enhancement

KEREKASZTAL-BESZÉLGETÉS

Györke Zoltán: Lapcom, vezérigazgató
Óhidi Zsuzsanna: Marquard Media, Managing Director
Orosz Márton: Portfolio Csoport, tartalomfejlesztési Igazgató
Guttengéber Csaba: Atmedia, ügyvezető igazgató
Vági Róbert: Central Médiacsoport, kereskedelmi igazgató
Szauer Tamás: HVG, Terjesztési-és marketingigazgató

Mind az offline, mind az online területen zajlanak tulajdonosváltások, fúziók, új médiatermékek születnek, és meglévők tűnnek el. A tulajdonosi átrendeződéseket nem minden esetben az organikus fejlődés vezérli. A digitális média előretörésével, azon belül is az automatizált kampányok és a közösségi médiaplatformok nehezebben kontrollálható minőségű és kontextusú hirdetéskiszolgálásai a megjelenések akár 3-13%-át is veszélyeztethetik márkabiztonság szempontjából. Érdemes készülni a piaci iramváltásra, hiszen aki képes a folyamatos innovációra, és képes alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez, az megszilárdíthatja piaci pozícióit. Hogyan teheti egy médiatulajdonos a tartalmait egyszerre vonzóbbá a fogyasztók, illetve eladhatóbbá a hirdetők számára? Melyek a tartalomgyártás és terjesztés új modelljei? Mekkora hangsúly lesz a digitális terület fejlesztésén? Ezekre a kérdésekre is választ adnak előadóink

14:00 15:30

AGENCY OF THE FUTURE: SURVIVOR KIT

the new era of advertising agency structure & agency workflow

WORKSHOP #1

Kovács Levente: White Rabbit, kreatívigazgató, partner
Radovics Péter: Lounge Design Kft., kreatívigazgató
Kenczler Márton: HPS, kreatívigazgató
Vér Balázs: DeepInsight kreatívigazgató
Rosenkranz Klaudia: Saatchi & Saatchi, társ-kreatívigazgató

Változnak az idők, és ezzel együtt az ügynökségek is. Némelyek csak a felszínen kívánnak az új korszakhoz idomulni, mások totálisan új felállásban képzelik el a reklámkészítést, kommunikációs tanácsadást. A hagyományos reklámügynökségi modellek eltűnőben vannak, a mérési módszerek elavultak, a reklámiparból hiányzik a diverzitás. Míg egyesek költséghatékonyabb módon szolgálják ki ügyfeleiket, addig mások természetesebben élik meg az egyre fokozódó versenyben a konszolidációs folyamatokat. A digitalizáció újabb és újabb kihívások elé helyezi az ügynökségeket. A workshop fő témája: Mi kell az ügynökségek sikeréhez 2020-ban?

14:00 15:30

E-COMMERCE STRATEGIES: DIGITALIZATION & INNOVATIVE BRAND BUILDING DRIVE GROWTH

e-commerce champions, successful online strategies

WORKSHOP #2

Moderátor: Jakó Melinda, OD PARTNER, Szervezetfejlesztő és Vezetésfejlesztő Kft., Szervezetfejlesztő, Coach és team coach
Madar Norbert: GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft., vezető tanácsadó
Burka Szilvia: Praktiker Magyarország, Marketing Manager
Mészáros Zsolt: Tchibo: General Manager
Hegedűs Katalin: eMAG.hu, kereskedelmi igazgató/Szarka Szilvia: Extreme Digital, marketingvezető
Sándor Gabriella: Libri-Bookline, marketingvezető
Simon Bernadett: Aqua Webáruház, marketingigazgató

2018-ban a több mint 5000 webáruház közül az első 10 piaci súlya - az összesen nettó 425 milliárd forint forgalmú hazai e-kereskedelmi piacon 35% volt. A legnagyobb webáruházak körében komoly változások történtek, történnek. Miközben a piaci szereplők egy része kiemelkedő bővülést tudott elérni, addig több kereskedő stagnálást, vagy akár forgalmi visszaesést volt kénytelen megélni. A változások mögött érdekes és fontos trend, hogy a meghatározó, hagyományos bolti háttérrel rendelkező kereskedők egyre nagyobb piaci súlyt szereznek az online értékesítések terén is. A workshopon megtudhatjátok, hogyan látják a hazai e-commerce szereplők az iparáguk, vállalatuk és az általános üzleti közeg lehetőségeit, kihívásait és problémáit.

KINYOMTATNÁD?