Cortney Harding
2018-07-08
Samuel Akesson
2018-07-08
 

THE FUTURE OF ADVERTISING - THE AGE OF INTERACTIVE CREATIVITY

digital innovation, creative engagement
 

"Az ötletforradalmár"

Az angol gyökerű digitális ügynökséget a kreativitás és a kommunikáció orákulumának tartják.

Az 1982-es alapítású Bartle Bogle Hegarty (BBH) globális kreatívigazgatója és alapítója Sir John Hegarty, a reklámipar nagyágyúja, az ügynökség elsőszámú arca. Nélküle talán nem is rendezik meg a Cannes-i Reklámfesztivált. Hegarty 2011-ben kapta meg a „Lion of St. Mark” díjat, mellyel olyan személyeket jutalmaznak, akik komolyan hozzájárultak a reklámszakma fejlődéséhez.

A cég a világ egyik legtöbbet emlegetett és legtöbb díjat elnyerő ügynöksége. Évtizedek óta az iparág élvonalában szerepelnek, a szakmai versenyekről szinte minden évben a legnagyobb elismerésekkel térnek haza. Kétszer nyerték el az Év ügynöksége címet Cannes-ban, a Campaign magazin hétszer választotta őket az Év ügynökségévé a szigetországban. Szingapúri irodájukat 2012-ben a Marketing Magazine, 2018-ban pedig az Advertising Age patinás reklámszakmai magazin választotta az Év nemzetközi ügynökségévé.

A BBH lényegében minden fontos reklámos díjat elnyert. Legemlékezetesebb kampányaik a Levi’s márkához kötődnek, mellyel 28 évig működtek együtt. Jelentősebb ügyfeleik még a British Airways, a Johnnie Walker, Lynx és a KFC, de az Audinak készített ikonikus „Vorsprung durch Technik” márkaszlogen is kreativitásukat dicséri. A BBH volt az ötletgazdája annak a társadalmi célú aktivitásnak is, amely során hajléktalanokat 4G nethozzáférést kínáló, „élő hotspot menedzserként” használtak. Ők vetették be a reklámtörténet első hangvezérelt mozi reklámját is.

Üzleti hitvallásuk szerint a technológiai forradalomnak köszönhetően az egész kreatívipar fellendülés előtt áll. Az ügynökségek számára az jelentheti a jövőt, ha a korábbiaknál jóval szélesebb fókuszú üzleti tanácsadókká válnak. Tehát nem csupán arra figyelnek, hogy a kommunikációs befektetéseknek mi a konkrét üzleti hasznuk, hanem arra is, hogy hogyan támogathatják a márkatulajdonosok üzleti modelljének, működésének átalakítását. Filozófiájuk szerint az ügynökségeknek a kommunikáció mellett foglalkozniuk kell a termékfejlesztéssel, a technológiai innovációkkal, a márkák fejlesztésével és számos más területtel is.

A termékfejlesztésben való részvétel révén a kezdetektől befolyásolhatják egy termék, pontosabban egy márka sikerét. A Pick Me nevű vegakaját a BBH a márkatulajdonossal együtt fejlesztette olyan húsevőknek, akik szeretnének egészségesebben élni, de vágynak az általuk megszokott ízekre. A Pick Me-t a brit piac két vezető áruházlánca, a Tesco és a Sainsbury’s is belistázta.

Ross_Mawdsley
Bartle Bogle Hegarty (BBH) London, Head of Interactive Design

Ross Mawdsley: